PC-salget slår rekord – opp 44 % hittil i år

PC-salget slår rekord – opp 44 % hittil i år

PC-slaget slår rekord. I løpet av de første seks månedene solgte Dustin, Nordens ledende e-forhandler innen IT og elektronikk, mer enn 100 000 PCer. Det er en økning på 44 % sammenlignet med samme periode i fjor.
-Aldri før har vi solgt så mange PCer. Salget tok fart allerede i høst for så å akselerere i løpet av våren. At økonomien restituerer seg, ny investeringsvilje i bedriftene, ny teknologi samt det nye operativsystemet Windows 7 er blant de fremste årsakene, sier Per Eriksson, administrerende direktør og konsernsjef på Dustin.
Bedriftssalget står for den største økningen. Totalt solgte Dustin 46 % flere PCer fra januar til juni sammenlignet med samme periode i 2009. Med en oppgang på 35 % går også salget til privatkunder bra. PC-salge økte på Dustins samtlige markeder, Sverige, Danmark og Norge.
Bærbare PCer stod for mesteparten av salget. Derimot var økningen i salget større for stasjonære PCer, 59 %, sammenlignet med 37 % for bærbare. -I dag er det bare bedrifter som kjøper stasjonære PCer. Blant konsumetene dominerer bærbare fullstendig, sier Per Eriksson.

For ytterligere informasjon, ta kontakt med Per Eriksson, adm.dir. og konsernsjef Dustin AS: +46 (0)8 553 44 000

Om Dustin Dustin er Nordens ledende forhandler av IT- og elektronikk på internet og telefon. Salget skjer i Sverige, Danmark og Norge og kundene utgjøres av bedrifter, offentlig sektor og privatpersoner. Dustins konkurransefordeler er stort sortiment, rask ordrehåndtering og god service. Konsernet har 350 ansatte og omsetter 3,8 milliarder SEK. Hovedeier er riskkapitalisten Altor. For mer informasjon: dustin.se, dustin.no og dustin.dk.