Per Eriksson ny styrelseledamot i Dustin

Pressmeddelande 2011-08-30

Per Eriksson ny styrelseledamot i Dustin

Per Eriksson har bestämt sig för att lämna sitt operativa uppdrag som VD för Dustin och har ombetts av Dustins ägare att därefter fortsätta att bidra till företagets utveckling som medlem i styrelsen. Per Eriksson kommer även fortsättningsvis att vara aktieägare i Dustin.

Per tillträdde som Dustins koncernchef i januari 2007, och var innan dess arbetande ordförande i Dustins styrelse sedan augusti 2006. Under Per Erikssons ledning har Dustin fortsatt att stärka sin ställning som en av Nordens ledande aktörer inom e-handel av IT- och datorutrustning till företag och konsumenter. Trots perioder av svåra konjunkturella förhållanden har Dustin ökat sin omsättning från SEK 2.4 mdr räkenskapsåret 2005/6 till preliminärt SEK 4.4 mdr räkenskapsåret 2010/11. Företaget är nu verksamt i Sverige, Danmark och Norge och fortsätter konsekvent sitt arbete med att stärka sin marknadsposition i kraft av sin kundinsikt, sitt attraktiva erbjudande och sin effektiva logistik.

"Det har varit över fyra intensiva och stimulerande år som koncernchef och jag är stolt över det som organisationen har åstadkommit under perioden. Jag tycker att Dustin nu står starkt såväl finansiellt som operationellt och är rustat för att lyckas med den strategi som ledning och styrelse slagit fast. Jag kommer jobba kvar till dess att en ny VD har tillträtt", säger Per Eriksson, koncernchef Dustin.

"Per har framgångsrikt lett den i huvudsak organiska utvecklingen av Dustin och har under sin tid som koncernchef även startat koncernens internationella expansion. Vår strategi kvarstår och vi fortsätter att arbeta vidare som planerat", kommenterar Fredrik Cappelen, styrelseordförande Dustin.

Vi vill tacka Per för hans värdefulla bidrag och välkomnar honom som styrelsemedlem.

Styrelsen i Dustin

För ytterligare information vänligen kontakta: Fredrik Cappelen, mobil +46 70 567 08 00 Per Eriksson, mobil +46 70 626 28 17 Om Dustin

Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT och elektronikprodukter på Internet och telefon med över 200 000 produkter i sortimentet. Försäljningen sker i Sverige, Danmark och Norge och kunderna utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Dustins konkurrensmedel är sortiment, snabbhet och service. Koncernen har 350 anställda och omsatte SEK 4 mdr 2009/2010. Huvudägare är riskkapitalbolaget Altor. För mer information: dustin.se, dustin.no och dustin.dk.