Tjänsteoffensiv från Dustin och ny Sverigechef

Dustin inleder en offensiv satsning på tjänster i Sverige genom att etablera det nya affärsområdet Solution Services.

Dustin ser stora möjligheter att växa inom service och tjänster. I somras förvärvades IT Hantverkarna och Best Office. Tillsammans med Dustins befintliga tjänsteverksamhet skapas ett nytt affärsområde, Solution Services, med uppgift att fortsätta att utveckla Dustins service- och tjänsteerbjudande mot företag och organisationer. Ansvarig för det nya affärsområdet blir Christer Hansson, tidigare Sverigechef för Dustin.

”Christer har stor erfarenhet av tjänsteverksamhet, vilket behövs för att leda vårt nya affärsområde. Han har tidigare etablerat vårt finansbolag och medverkade i våra tjänsteförvärv i somras. Detta tillsammans med hans starka kundfokus har varit avgörande i valet av Christer som chef för vårt nya tillväxtområde” säger Georgi Ganev, vd och koncernchef i Dustin.

Till ny Sverigechef har utsetts Marcus Lindqvist. Han kommer närmast från HP i Sverige där han har varit chef för pc-verksamheten och senast för direktförsäljningen till större företag och organsationer. Dessförinnan arbetade Marcus Lindqvist på olika chefsbefattningar inom Dell i Norden. Han tillträder den 15 oktober.

”Jag är mycket glad att Marcus Lindqvist väljer att börja på Dustin. Marcus mångåriga erfarenhet från försäljning kommer att bli en stor tillgång i arbetet med att stärka våra kundrelationer och vår affär i Sverige”, säger Georgi Ganev.

Organisationsförändringen gäller från den 1 oktober.

För ytterligare information:

Mattias Lindquist, presskontakt
E-mail: press@dustin.se
Telefon: 08-553 44 211

Om Dustin

Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT- och hemelektronikprodukter på Internet och telefon. Försäljningen sker i Sverige, Danmark och Norge och kunderna utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Dustins konkurrensmedel är sortiment, snabbhet och service. Sortimentet omfattar mer än 200 000 produkter – från surfplattor, datorer, server och nätverk till bildskärmar, skrivare, mobiltelefoner, datorkomponenter samt programvaror och tjänster. Koncernen har 450 anställda och omsätter 4,5 miljarder kronor. Mer information på www.dustin.se.

Taggar: