Dynarc blir medlem i Metro Ethernet Forum (MEF)

Dynarc blir medlem i Metro Ethernet Forum (MEF) Det svenska nätverksföretaget Dynarc blir aktiv medlem i den nybildade branschorganisationen Metro Ethernet Forum (MEF). Syftet är att identifiera hur olika Ethernet-baserade lösningar i access- och metronäten ska samverka. Dynarc kommer med sitt kunnande inom optiska IP-ringar att bidra till utvecklingen av flexibla lösningar som är anpassade för framtidens krav på kommunikationstjänster. Bakom MEF står ett antal ledande utrustningsleverantörer och operatörer av bredbandsnät som utnyttjar Ethernet för att leverera avancerade tjänster till slutanvändarna. Svenska Dynarc och Utfors har sällskap av globala nätverksbolag som 3Com, Lucent och Nortel. - Dynarcs arbete inom MEF kommer att påverka utvecklingen av Ethernet så att tekniken kan spridas till olika nätlösningar över hela världen, säger Dynarcs globala marknadschef Fredrik Hånell. Dynarcs routrar för optiska IP-ringar är utvecklade för att underlätta transport av Ethernettrafik i stadsnät och för att utnyttja teknikens överlägsna pris/prestanda för att leverera bredbandsaccess till kunderna. Dynarc har en ledande roll i utvecklingen av RPR (Resilient Packet Rings) i det amerikanska standardiseringsorganet IEEE 802.17, liksom av DTM (Dynamic synchronous Transfer Mode) i det europeiska ETSI. Mot den bakgrunden har företaget en unik position inom MEF, och kan bidra till utvecklingen av kostnadseffektiva lösningar som möter kundernas krav på optiska nät som transporterar Ethernet på ett enkelt sätt. För ytterligare information, kontakta Per Lembre, marknadschef, tel 08-566 121 12, 070-261 21 12, e-post: per@dynarc.se Om Dynarc Dynarcs affärsidé är att utöka affärsmöjligheterna och stärka konkurrenskraften för nätverksoperatörer genom att erbjuda tekniskt ledande produkter för optiska IP nätverk. Dynarcs vision är att bidra till att utveckla Internet till ett integrerat nätverk för transport av data, ljud och video med global tillgänglighet och därigenom bidra till att öka användandet och nyttan av Internet. Dynarc har huvudkontor i Kista utanför Stockholm och ett utvecklingscentrum i Silicon Valley. För mer information se www.dynarc.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/13/20010613BIT00470/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/13/20010613BIT00470/bit0002.pdf