Dynarc och Net to Net Technologies erbjuder gemensam lösning

Dynarc och Net to Net Technologies erbjuder gemensam lösning Det svenska nätverksföretaget Dynarc ingår ett samarbetsavtal med amerikanska Net to Net Technologies. Tillsammans kommer de att erbjuda operatörer IP-baserade bredbandslösningar. Den gemensamma lösningen kommer att visas i Dynarcs monter på CeBIT-mässan i Hannover den 22-28 mars. Hall 15, E36, 6A. - Vårt samarbete med Dynarc har utvecklats över de senaste månaderna i kontakt med gemensamma kunder i Europa, säger Lesley Hansen, marknadschef på Net to Net Technologies, Dynarcs tjänsteoptimerade IP- lösning som garanterar kvalitet på förbindelserna gör denna lösning unik i sitt slag. Jag uppskattar att vi ligger ungefär ett år före konkurrenterna i respektive marknadssegment. Genom att kombinera Dynarcs routrar för optiska IP ringar och Net to Net Technologies IP-baserade DSL utrustning för kopparaccess, kan operatörerna minska sina kostnader och samtidigt erbjuda nya tjänster till företags- och hushållskunder. I takt med att internetprotokollet (IP) ersätter annan teknik både i access- och i stamnäten, ökar behoven av integrerade lösningar från olika leverantörer. Det nya samarbetsavtalet har sin utgångspunkt i en ökad efterfrågan på marknaden efter optiska IP ringar och IP-baserade accessnätslösningar. - Net to Net Technologies erbjuder en enkel accesslösning som är helt baserad på IP, och därför passar våra produkter utmärkt tillsammans, säger Fredrik Nilson, ansvarig för affärsutveckling och partnerskap på Dynarc. Efter genomförda interoperabilitetstester kan vi konstatera att vi gemensamt kan erbjuda operatörerna en helt IP-baserad lösning för både access- och stamnät. Om Dynarc Dynarcs affärsidé är att utöka affärsmöjligheterna och stärka konkurrenskraften för nätverksoperatörer genom att erbjuda tekniskt ledande produkter för optiska IP-ringar. Dynarcs vision är att bidra till att utveckla Internet till ett integrerat nätverk för transport av data, ljud och video med global tillgänglighet och därigenom bidra till att öka användandet och nyttan av Internet. Dynarc har huvudkontor i Kista utanför Stockholm och i Sunnyvale i Silicon Valley. www.dynarc.se Om Net to Net Technologies Net to Net Technologies erbjuder en snabb och kostnadseffektiv IP DSL- lösning för bredbandsnät. Net to Net DSL erbjuder en konkurrenskraftig lösning för lågkostnads paket-orienterad trafik optimerad för transport av IP-trafik. Net to Net Technologies är baserad i Portsmouth, USA. Kontakta Net to Net per telefon +1 877 638-2638 eller via e-post contact@nettonettech.com. Mer information finns på www.nettonettech.com. För mer information kontakta: Per Lembre, Dynarc, på +46-70-566 121 12 eller e-post per@dynarc.se Lesley Hansen, Net to Net Technologies, Ltd., +44 (0) 1635 570950, lhansen@nettonettech.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/21/20010321BIT00510/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/21/20010321BIT00510/bit0001.pdf