Dynarc väljer Flextronics som strategisk produktionspartner

Dynarc väljer Flextronics som strategisk produktionspartner Det svenska nätverksföretaget Dynarc väljer Flextronics Regional Services som strategisk partner för produktion. Tillverkning av Dynarcs produkter för optiska IP-nät kommer därmed att ske vid fabriken i Västerås och Flextronics designcenter i Stockholm kommer att bistå med industrialiseringskompetens av produkterna. - Vi har under ett par månaders tid genomfört en upphandling för att välja en partner som passar våra krav på industrikompetens, leveranssäkerhet och kvalitet. Vi är övertygade om att Flextronics kommer att förbättra våra processer för time-to-market och time-to- customer, kommenterar Dynarcs VD Olov Schagerlund. Flextronics har redan i urvalsarbetet testtillverkat Dynarcs produkter. I Flextronics uppdrag ingår förutom tillverkning också designarbete för utveckling av kretskort och mekanik. Båda bolagens ingenjörsteam kommer därmed att arbeta nära varandra i utvecklingen kring nästa produktplattform. Flextronics har mångårig erfarenhet av att göra komponentval och layout av kretskort i komplicerade industriprodukter och företagets industrialiseringskompetens gör det möjligt att tidigt integrera testfunktioner. På så sätt kan tiden från prototyp till produkt minskas avsevärt. - Det är att roligt att få förtroendet att hjälpa ett svenskt spjutspetsföretag i industrialiseringsprocessen. Vi räknar med att avsevärt korta leveranstiderna och vi är förberedda för att kunna öka volymerna i takt med Dynarcs försäljningsframgångar, säger Peter Ekström Vice President Flextronics Regional Services. För mer information, kontakta: Olov Schagerlund, VD Dynarc, 08-563 121 00 Peter Ekström, Vice President Flextronics Regional Services, 0709-65 13 66 Om Dynarc Dynarcs affärsidé är att utöka affärsmöjligheterna och stärka konkurrenskraften för nätverksoperatörer genom att erbjuda tekniskt ledande produkter för optiska IP-ringar. Dynarcs vision är att bidra till att utveckla Internet till ett integrerat nätverk för transport av data, ljud och video med global tillgänglighet och därigenom bidra till att öka användandet och nyttan av Internet. Dynarc har huvudkontor i Kista utanför Stockholm. www.dynarc.se Om Flextronics Flextronics är en världsledande elektronikproducent som levererar tjänster med syftet att underlätta produktions- och tillverkningsprocesserna i företag med egna varumärken. Under 2001 omsatte Flextronics 12 miljarder US dollar och med 70 000 anställda i 28 länder, är bolaget en ledande global partner med utvecklingsresurser inom design, utveckling, tillverkning och logistik. Flextronics Regional Services är en fristående affärsenhet baserad i Malmö och Västerås samt i Billingstad i Norge, med syfte att utveckla tjänster mot små- och medelstora företag. Flextronics är noterat på Nasdaq (FLEX) och huvudkontoret ligger i Singapore. www.flextronics.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/18/20020318BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/18/20020318BIT00040/wkr0002.pdf