Ny styrelse i Dynarc AB

Report this content

Ny styrelse i Dynarc AB Vid den extra bolagsstämman den 11 februari 2002 valdes en ny styrelse för Dynarc AB bestående av fyra ledamöter: · Fred Andersson, tidigare bland annat VD för Volvo Personbilar Sverige AB, koncernchef Scandic Hotels och VD IKEA of Sweden AB. Fred Andersson har styrelseuppdrag i bland annat Hennes & Mauritz AB, Nicator Data, Hilding Anders AB, Indoor Group Ltd, och Viamare Invest AB. · Millert Carlsson, advokat och delägare vid Lindh Stabell Horten KB, med styrelseuppdrag i bland annat Micronic Laser Systems AB, Spectrogon AB och Peter Edwall Kapitalförvaltning AB. · Jan Åke Ekström, tidigare bland annat VD för Colt Telecom i Sverige och tidigare VD för Telia IT-Service AB, VD för TeleLarm AB och chef för Unisource AG, Services Development i Zürich. · Jan Segerberg, tidigare bland annat VD och koncernchef i Skåne- Gripen AB och VD för Swedoor AB. Jan Segerberg har styrelseuppdrag i bland annat PEAB AB, DynaMed AB, Bosvik AS och Plymovent AB. Den extra bolagsstämman beslutade också att godkänna styrelsens förslag och beslut att genom nyemissioner tillföra bolaget 60 miljoner kronor. För mer information, kontakta: Olov Schagerlund, VD telefon: 08-563 121 00 Om Dynarc Dynarcs affärsidé är att utöka affärsmöjligheterna och stärka konkurrenskraften för nätverksoperatörer genom att erbjuda tekniskt ledande produkter för optiska IP-ringar. Dynarcs vision är att bidra till att utveckla Internet till ett integrerat nätverk för transport av data, ljud och video med global tillgänglighet och därigenom bidra till att öka användandet och nyttan av Internet. Dynarc har huvudkontor i Kista utanför Stockholm. www.dynarc.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/12/20020212BIT00430/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/12/20020212BIT00430/bit0002.pdf