Offentliggörande av erbjudandehandling avseende Ark Travel

Report this content

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras i USA, Kanada, Australien, Japan eller annat land där sådan åtgärd förutsätter registreringsåtgärder eller andra åtgärder än de som följer av svensk rätt. Erbjudandet riktar sig ej till personer i dessa länder eller till personer i något annat land vars deltagande förutsätter ytterligare prospekt, registrering eller andra åtgärder än de som följer av svensk rätt.

Carlson Wagonlit Travel har i dag offentliggjort erbjudandehandlingen avseende sitt uppköpserbjudande till aktieägarna i Ark Travel AB (publ). Erbjudandehandlingen finns tillgänglig på webbplatserna www.ohman.se och www.aktietorget.se. Erbjudandehandlingen kan även erhållas kostnadsfritt från E. Öhman J:or Fondkommission AB, Berzelii Park 9, Box 7415, 103 91 Stockholm, 08-402 5000.

Erbjudandehandling och anmälningssedel skickas till de aktieägare i Ark Travel som var upptagna i den aktiebok som tagits ut från VPC på avstämningsdagen 7 november 2007.

För ytterligare information angående erbjudandet kontakta
E. Öhman J:or Fondkommission AB
Jacob Ahlqvist 08-4025107.