Sökandet efter årets mest energismarta företag har börjat

För andra året i rad delar E.ON i samarbete med Veckans Affärer ut energipriset E-prize. Som ett led i sökandet efter energismarta företag, arrangerar vi ett frukostseminarium på Moderna Museet i Malmö, torsdagen den 11 mars, kl 8.15.

Veckans Affärers chefredaktör, Pontus Schultz, är moderator på seminariet. I panelen finns bland andra Gordon Gustavsson, varuhuschef Ikea Malmö (Ikea vinnare av E-prize 2009) och Pehr Andersson, näringslivsdirektör Malmö Stad. I år utser vi två vinnare till E-prize: ett till storförbrukande företag och ett till småförbrukande. Förutsättningarna är de samma som förra året, priset går till ett företag som på det mest innovativa, affärsskapande och effektiva sättet arbetat med sin energianvändning. Frukostseminarium E-prize När: 11 mars klockan 8.15-10 Var: Moderna Museet, Gasverksgatan 22 i Malmö Ytterligare information lämnas av Torbjörn Larsson, pressansvarig E.ON Nordic, tel. 070-637 32 77. Utsänt av: E.ON Nordic (publ) Varumärke&Kommunikation Torbjörn Larsson www.eon.se