e2 Home sluter samarbetsavtal med e-licious

Report this content

e2 Home sluter samarbetsavtal med e-licious e2 home - ett Joint Venture mellan Ericsson och Electrolux - har slutit samarbetsavtal med e-licious för leverans av receptdatabas, matportal och allmän info om mat på Internet. Avtalet avser två projekt; ett fältförsök med 50 hushåll utanför Köpenhamn, respektive det "intelligenta huset" på Värmdö i Stockholm. 50 danska familjer kan handla dagligvaror på nätet med hjälp av e2 Homes Screenfridge där de har tillgång till e-licious receptdatabas med veckomatsedel och en inspirerande receptsamling. Detta är några av de elektroniska tjänster som 50 hushåll utanför Köpenhamn testar under fem månader. - Eftersom jag och min familj spenderar väldigt mycket tid i köket, använder vi Screenfridgen för att komma åt vardagsinformation såsom busstidtabeller, telefonnummer eller måltidsförslag, säger tvillingmamman Rikki Clausen som medverkar i det danska fältförsöket. - Innan jag fick tillgång till receptdatabasen begränsade jag mig till att laga traditionell, dansk husmanskost. Men nu har jag verkligen låtit mig inspireras - och det uppskattas av hela familjen, säger Jette Kragh. Hon tillägger också att sökfunktionen fungerar mycket bra, "jag får svar nästan direkt". e-licious receptdatabas och matportal intar även en central plats i "det intelligenta huset" på Värmdö utanför Stockholm, som invigdes den 11 september i år. När man bestämt sig för att använda ett recept och klickat på antal portioner, är det bara att skicka iväg "shoppinglistan" till affären via nätet. Varorna levereras direkt till huset eller - om du inte är hemma - till leveransboxen. -Användvänligheten är A och O, säger e-licious vd, Jeffrey Westman. Därför är e-licioustjänsten också tillgänglig via trådlösa mobila applikationer, såsom WAP telefoner och andra intelligenta hushållsapparater, som för närvarande är under utveckling. I dag kan man exempelvis få upp Screenfridgens shoppinglista på mobiltelefonens display - i stället för att skriva "kom i håg- lappar." - I och med vår fusion med holländska RecipeWeb.com får vi nu en större genomslagskraft och tillgång till ännu fler recept och mer inspirerande information om matlagning, menar e-licious vd. För mer information kontakta: Lena Jörgenson, pressansvarig, e2 Home AB, tel: 08 - 685 26 17. Jeffrey Westman, vd e-licious.com. inc, tel 0709 - 22 79 99 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/10/20001010BIT00020/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/10/20001010BIT00020/bit0002.pdf