EAST CAPITAL EXPLORER FINANCIAL INSTITUTIONS INVESTORS ABS NYEMISSION FULLTECKNAD – TILLFÖR CIRKA 87 MILJONER EUR

Report this content

Sammanräkningen i nyemissionen visar att 131 514 nya stamaktier, motsvarande 98,5% av de erbjudna stamaktierna, tecknades med stöd av teckningsrätter.

De 2 035 stamaktier som inte tecknats med stöd av teckningsrätter, motsvarande 1,5% av det totala antalet erbjudna stamaktier, kommer att tilldelas de aktieägare som önskat teckna stamaktier utan stöd av teckningsrätter, i enlighet med de principer som beskrivs i prospektet. Emissionen är därigenom fulltecknad. East Capital Explorer Financial Institutions Investors AB tillförs genom nyemissionen cirka 87 miljoner EUR.

Genom nyemissionen ökar antalet stamaktier i East Capital Explorer Financial Institutions Investors AB med 133 549 och aktiekapitalet ökar med 13 354,90 EUR. Efter nyemissionen uppgår aktiekapitalet till 108 419,40 EUR fördelat på 1 084 194 aktier, varav 534 194 stamaktier och 550 000 aktier av serie B. De nyemitterade stamaktierna bokförs som Betalda tecknade stamaktier (”BTA”) av VPC. BTA beräknas bli ombokade till vanliga stamaktier omkring den 20 juli 2007.

Stockholm den 13 juli 2007

East Capital Explorer Financial Institutions Fund AB

East Capital Explorer Financial Institutions Investors AB (publ)

Kontaktinformation:

East Capital