Eastnine stöttar vårdpersonal och restauranger

Eastnine AB (publ) stöttar vårdpersonalen vid Centre of Infectious Diseases and National Cancer Institute, Vilnius universitetssjukhus Santaros Klinikos genom att bidra med 230 måltider per dag. Måltiderna tillagas och levereras av tre restauranger som tillika är hyresgäster i Eastnines fastigheter.

”Corona-pandemin har en negativ inverkan på samhälle, bolag och individer. Med detta vill Eastnine bidra med något positivt för vårdpersonal i Vilnius, som gör en så viktig insats för alla de som insjuknat. Samtidigt stöttar vi några av de restauranger som är hyresgäster hos oss och vars möjligheter att bedriva sin vanliga verksamhet blivit starkt kringskuren”, säger Eastnines vd Kestutis Sasnauskas.

Totalt kommer cirka 4 600 måltider att levereras under en månads tid, med start vecka 15. Därefter kommer insatsen och eventuellt framtida behov att utvärderas.

Eastnine AB är ett svenskt fastighetsbolag med fastighetsvärde om 290 MEUR och ett substansvärde om 268 MEUR per 31 december 2019. Bolagets vision är att skapa och tillhandahålla de bästa mötesplatserna där idéer kan flöda, människor mötas och framgångsrik affärsverksamhet utvecklas. Affärsidén är att Eastnine ska vara den ledande långsiktiga leverantören av moderna och hållbara kontorslokaler i förstklassiga lägen i de baltiska huvudstäderna. Eastnine är noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap, sektor Real Estate.