Easyfairs Elmässa till Jönköping och Umeå!

Easyfairs har med stor framgång arrangerat Elmässan i Stockholm och Malmö sedan 2004. Varje gång mässan arrangerats har både antalet besökare och utställare ökat kraftigt. Besökarna till mässorna i elbranschen reser inte lika långa sträckor som andra branscher för att gå på mässa. Med anledning av detta har branschen efterfrågat en mötesplats som täcker Småland och södra Mellansverige samt en mötesplats som samlar elbranschen i Norr. Easyfairs har därför, tillsammans med branschen, beslutat att även arrangera Elmässan i Jönköping på Elmia med start 21 – 22 september 2016 och i Umeå med start september 2017. Både i Jönköping och Umeå kommer mässan att arrangeras vartannat år och vara så kallade Limited Editions med begränsat antal montrar.

Det känns fantastiskt kul att vi nu kan ”exportera” vår succémässa ut i landet. Genom de två nya mässorna så kommer de företag som deltar på alla våra mässor att möta beslutsfattare från hela landet. Elmässan blir verkligen hela Sveriges elmässa! säger Jennie Heidenfors, projektchef för Easyfairs Elmässor.

Easyfairs Elmässor:
Elmässan Syd, MalmöMässan, 10-11 februari 2016
Elmässan Jönköping, ELMIA, 21-22 september 2016 – limited edition
Elmässan Stockholm, Kistamässan, 19-20 oktober 2016
Elmässan Norr, Nolia, Umeå, 6-7 september 2017 – limited edition
Elmässan Stockholm, Kistamässan, oktober 2017

För ytterligare information, vänligen kontakta: Projektchef Jennie Heidenfors, 031-89 95 42. jennie.heidenfors@easyfairs.com

Om Easyfairs:
Easyfairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. Easyfairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen ca 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www. Easyfairs.com

Kontakt:
Jennie Heidenfors: 031 – 89 95 42