Elmässan firar tio år till hösten – 85% av ytan redan bokad

Den 22 & 23 oktober arrangeras Elmässan på Kistamässan i Stockholm. Det är 10:e gången i ordningen och mässans jubileum kommer firas ordentligt på plats. Branschen har verkligen uppmärksammat mässan och med 8 månader kvar är mer än 85% av mässytan redan bokad, ett intresse som slår tidigare rekord. Elmässan arrangeras av easyFairs tillsammans med EIO och Elinstallatören som är mässans officiella partners.

Elmässan arrangerades för första gången 2004 och easyFairs har tillsammans med branschledande företag och organisationer drivit utvecklingen av mässan och branschen framåt sedan dess. Mässan har växt med hundra procent i storlek flera gånger om och har blivit en unik plattform för affärer, en dynamisk och nytänkande mötesplats för att skapa nya och underhålla kontakter och en motiverade, utbildande plats som gör skillnad för generationer.

Stort intresse för mässans jubileumsår
Redan nu har flera av branschens ledande leverantörer bokat sin plats till årets mässa och på plats är såväl ABB, Schneider Electric och Philips som Fagerhult, KNX Sweden och Tykoflex. Mässytan är full till 85% och det är resultatet av ett enormt återbokningsrekord när mässan arrangerades förra året tillsammans med ett stort intresse i branschen.

-   I år är det såklart extra roligt att arrangera denna succémässa när vi firar 10 år och jag kan utlova en hel del överraskningar och nya inslag. Att få vara en del av denna bransch, och genom Elmässan kunna bidra med en mötesplats och en plattform för affärer, är otroligt givande och roligt för alla oss i projektteamet! Vi ser fram emot att fira lite extra tillsammans med både utställarna och besökarna på mässgolvet i oktober, säger Sara Arnesson, projektchef för mässan.

Mässan genomsyras också av kompetensutveckling, inspiration och kunskap i vanlig ordning. På scenerna placeras branschens främsta personligheter och dessutom är tävlingen ”Årets Elnyhet” på plats, priset som har vunnits av både ABB och Zensehome tidigare.

Elmässan 2014 arrangeras den 22-23 oktober på Kistamässan i Stockholm. Övrig information och öppettider om mässan på www.easyFairs.com/elsthlm . 2013 besöktes mässan av 6185 elektriker, installatörer, ljusdesigners, arkitekter, inköpare och VD och företagsledare.

Sara Arnesson
Projektchef
sara.arnesson@easyFairs.com

easyFairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. easyFairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyFairs.com