Fastighetsmässan lanserar hållbarhetspris - Västsveriges smartaste fastighet

Fastighetsmässan lanserar tillsammans med Fastighetsägarna en tävling där Västsveriges smartaste fastighet kommer att koras. Prisutdelningen kommer att äga rum den 2 september på Fastighetsmässan.

Syftet med priset är att skapa uppmärksamhet och medvetenhet om vikten av smart teknik som leder till ett hållbart samhälle. Smarta fastigheter behöver inte endast handla om teknik utan även om hållbarhet, miljöpåverkan, automation, energieffektivitet, digitalisering mm.

Fokus för tävlingen kommer att ligga på hur rätt använd smart teknik kan leda till ett hållbart samhälle. Exempelvis ett smartare och mer hållbart energisystem som sätter fastigheten och människorna i fokus. Rätt materialval och smarta konsumentanpassade lösningar som minskar energianvändningen. Nybyggnation som inte bara är energisnål utan även förberedd för framtidens energilösningar.

Strävan efter ett hållbart samhälle är något vi verkligen vill lyfta och uppmuntra till därför är detta ett pris som ligger mig oerhört varmt om hjärtat säger Fastighetsmässans projektchef Caroline Svärd.

I juryn kommer representanter från Fastighetsmässan och Fastighetsägarna att sitta.

Skicka in ditt bidrag till caroline.svard@easyfairs.com

Praktisk information: Fastighetsmässan, 2-3 september, Svenska Mässan, Göteborg, www.easyfairs.com/fastighetgbg

Ytterligare information och bilder, kontakta: Projektchef Caroline Svärd, 031-89 41 35, caroline.svard@easyfairs.com

Om företaget: easyFairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. easyFairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyFairs.com