• easyFairs/

Fastighetsmässan slår nya rekord – 85% av mässhallen redan slutsåld med över ett år kvar

Den 18 & 19 mars arrangeras Nordens största fastighetsmässa på Kistamässan i Stockholm. Under två dagar samlas branschen och det är fullt fokus på framgångsrik drift, underhåll, förvaltning, energi och miljö. Fastighetsmässan är en stark aktör på marknaden och branschen har sagt sitt – med över ett år kvar är 85% av mässytan såld och easyFairs räknar med att den är slutsåld till sommaren. Dessutom utökas Fastighetsmässan 2015 med ett nytt fokusområde – Skydd & Säkerhet.

Den ständigt växande Fastighetsmässan är en riktig framgångssaga, varje år den arrageras växer den och slår nya höjder. Redan nu har många av branschens ledande leverantörer bokat sin plats till 2015 års mässa och på plats är såväl Bredbandsbolaget, HSB och SanSac som Siemens, Elektroskandia och Selga. Mässytan är redan full till 85% och det är resultatet av en enorm återbokning från när mässan arrangerades 2013, tillsammans med ett brinnande intresse från branschen.

Nytt fokusområde – Skydd & Säkerhet
En av många nyheter för 2015 är fokusområdet Skydd & Säkerhet, ett område som ständigt växer och har klara synergier med fastighetsbranschen. Detta märks tydligt på de företag redan bokat sin plats på mässan och fokusområdet är helt klart rätt riktning när mässan utökas.

Vi har redan många av de stora leverantörerna av säkerhetsprodukter och tjänster med oss på mässan såsom Secor och Safeteam så det känns som ett naturligt steg att ta för att utveckla mässan säger Sara Arnesson, projektchef för mässan. Den största satsningen ligger i att locka dit säkerhetschefer och säkerhetsansvariga. Det hoppas vi kunna göra genom en stor marknadsföringskampanj mot målgruppen, tillsammans med ett starkt innehåll i form av intressanta seminarier och debatter. Redan nu kan vi avslöja att Johnnie Müller, säkerhetschef på Kastrup är klar som talare. Johnnie är en duktig inspiratör och en höjdare inom branschen, så det känns otroligt kul att få ha med honom, avslutar Sara Arnesson.

Mässan genomsyras i vanlig ordning också av kompetensutveckling, inspiration och motivation. På scenerna placeras branschens främsta personligheter och inspiratörer. I dagsläget för projektteamet på easyFairs flera spännande dialoger med olika branschorganisationer och spännande profiler och aktörer inom fastighetsbranschen och mässans seminarie- och aktivitetsprogram kommer att vara något utöver det vanliga.

Fastighetsmässan Stockholm arrangeras den 18-19 mars på Kistamässan i Stockholm. Övrig information och öppettider om mässan på www.easyFairs.com/fastighetsthlm . 2013 besöktes mässan av 5723 förvaltare, fastighetsägare, inköpare, projektledare och arkitekter.

easyFairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. easyFairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyFairs.com

Sara Arnesson
Projektchef