• easyFairs/

Premiären av kombinationen IT Solutions Expo 2015 & HR Summit 2015 blev en riktig fullträff!

Lanseringen av mässkonceptet IT Solutions Expo tillsammans med HR Summit på Svenska Mässan i Göteborg den 4-5 mars blev en riktig fullträff med 2 702 besökare, över 100 kvalitativa programpunkter och engagerade utställare – och allt samverkade i dagarna två.

Fokus på lönsamhet genom ny teknik och ledarskap
IT Solutions Expo och HR Summit är den nya mötesplatsen som fokuserar på verksamhetsutveckling och effektivisering genom ny teknik i kombination med ledarskap- och personalfrågor. Temat gick som en röd tråd genom båda mässdagarna både i utställarnas montrar och på de åtta scenerna. Experter från hela landet och även internationellt betonade vikten av att vara medveten och hänga med i den tekniska utvecklingen för att skapa lönsamhet.

Helt rätt besökare på plats
Med ett intensivt program av utställare, seminarier och nätverkande är IT Solutions Expo en affärsdriven mötesplats som för framtiden. Något som flertalet av de som besökte mässan är beredda att skriva under på.

Jag tycker att mässan är väldigt bra! Det finns mycket intressanta utställare. Jag har redan gjort inköp så jag är definitivt nöjd. Jag kommer absolut tillbaka nästa år!
Daniel Larsson, IT-ansvarig, Sportson Sverige

Det är ett bra och brett utbud inom IT med många olika utställare. Att besöka mässan är ett bra sätt att träffa andra inom branschen och ta del av nyheter. Jag kommer absolut tillbaka nästa år, det är den enda IT-mässan i Göteborg!
Anette Svedung, IT-tekniker, Göteborgs Universitet

Det är en bra mässa för informationsinhämtning och för att kunna scanna av marknaden. Jag vet vad jag ska efterfråga och jag har flera möten inbokade med aktörer från mässan.
Emma Axelsson, Förvaltningsansvarig för framtidens bredband, Poseidon Bostads AB

Jag är här för att titta på IT- lösningar men också för att se vad som finns på HR sidan. Jag tycker mycket om att det är en blandning, det har gjort att jag har hittat det jag har sökt efter!
Per Jonsson, IT-ansvarig, Strand Inoment AB

Jag är här för att knyta lokala kontakter. Jag upplever hela mässan som positiv och har funnit saker som absolut kan leda till inköp!
Johan Wilfer, Utvecklare, JT Technologies & Telecom AB

Jag är här för att titta på inköpssystem och för att hitta kunder och hitta nya samarbetspartners. Jag tycker att det är en intressant mässa och mötesplats och jag kommer att komma hit nästa år igen.
Gunilla Johansson, VD och ägare, XPIN AB

Jag är här för att titta på nyheter och trender inom IT. Jag har varit här förut och kommer att komma hit igen. Jag tycker att mässan är bra med mycket olika typer av information och den är lättillgänglig.
Mikael Merkert, Ansvarig för Ekonomi och IT, Forbo Siegling Svenska AB

Fullt upp för positiva utställare
Aktiviteter och föreläsningar i all ära, det var årets utställare som spelade huvudrollen på Svenska Mässan.

Mässan överträffar våra förväntningar! Vi har fått väldigt bra respons både från besökare och utställare och det är god kvalité på kunderna. Alla på mässan är potentiella kunder så vi kommer att komma tillbaka nästa år igen!
Stefan Lindström, VD, Exiting AB

Det är viktigt att synas här och det är bra och rätt folk på plats! Det är rätt typ av människor. Vi har redan bokat monter för nästa år!
Robert Nilsson, Sales/Purchase, Candidator

Det har lett till flera nya leeds, samtidigt som vi har träffat både nya och gamla kunder. Vi är här för att skapa nya kontakter och det har vi gjort. Vi kommer att komma tillbaka nästa år! Göran Falkman, Solution Architect, SuperOffice AB

Det är bra kvalité på mässan och vi kommer att ha mycket att ta med oss hem! Vi har haft bra med kunder i vår monter.
Olof Tambour, Product Manager, Rittal

Det är bra kvalité på mässan och rätt målgrupp för oss. Det är inga som kommer hit bara för att ta godis utan alla som kommer hit har något här att göra!
Silivia Orstadius, Utvecklare, Unionen

Det är en hög lägsta nivå här! Vi har pratat med helt rätt människor och har fått kvalificerade leeds!
Andreas Bergman, Projektledare, GleSYS

IT Solutions Expo 2016
IT Solutions Expo i Göteborg arrangeras nästa gång den 19-20 april 2016 på Svenska Mässan, även då tillsammans med mässan HR Summit 2016 för att återigen skapa en så komplett mötesplats som möjligt för Västsveriges ledare och verksamhetsansvariga.

För mer information och om mässan och bokning, kontakta:

Laila Olsson
Projektsäljare
laila.olsson@easyFairs.com

Easyfairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. Easyfairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyfairs.com