• easyFairs/

PRESSINBJUDAN Fastighetsmässan Göteborg 2013 – Årets viktigaste fastighetsmässa är större än någonsin!

På onsdags är det dags för Fastighetsmässan Göteborg 2013.  För alla som arbetar inom branschen är detta två fullspäckade dagar med full fokus på drift, underhåll och förvaltning. Med fler än 150 ledande leverantörer på plats – en tillväxt för över 50% - är mässan större än någonsin!

2013 års upplaga av Fastighetsmässan Göteborg går i framtidens och inspirationens tema som känns hetare än någonsin. Temat syns genom hela seminarie- och aktivitetsprogrammet och på plats finns bland Sveriges toppolitiker, Landvetters VD Charlotte Ljunggren samt flera representanter från Göteborgs stad.

Vi vill genom denna inbjudan hälsa pressen varmt välkomna till detta fullspäckade event. Vi har reserverat ett antal platser på mässan som ger er tillgång till alla aktiviteter och seminarier. Mässan har också ett stort fokusområde för nyheter och innovationer vilket genomsyrar hela aktivitetsområdet där man hittar utställningar från bland annat Chalmers och Kjellgren Kaminsky Architecture. Dessutom har vi utställarnas egen utställning ”Innovationstorget” där man hittar det allra senaste inom branschen just nu.

När: 4 september kl. 09.00-17.00 (branschmingel från 15.30) 5 september kl. 09.00-16.00
Var: Svenska Mässan, Göteborg

MÄSSANS KEYNOTES 4 SEPTEMBER

Paneldebatt på keynote-scenen kl. 08.30
Så bygger vi framtidens Göteborg
Thomas Dahl, vice VD Wallenstam, Johannes Hulter Yimby Göteborg, Urban Hammarlund, Regionchef Väst Jernhusen, Björn Siesjö, Stadsarkitekt Göteborgs Stad

Seminarium på keynote-scenen kl. 10.00
Heta stolen: Framtidens hyressättning
Charlotte Andersson, VD, Fastighetsägarna GFR blir utfrågad av David Grossman, Redaktionschef, Fastighetstidningen

Seminarium på keynote-scenen kl. 13.00
Renoveringar – lyx eller nödvändighet?
Jonas Håkansson, VD Aranäs, Per-Henrik Hartman, VD Familjebostäder. Moderator: Lena Hasslöf Gustafsson, Ansvarig näringspolitik Fastighetsägarna Göteborg

PANELDEBATT MED SVERIGES TOPPOLITIKER
learnShops-scenen kl. 14.30
En högaktuell paneldebatt om ”Fratidens Bostadspolitik” med Sveriges partiers bostadspolitiska talesmän. Moderator: Karin Klingstierna

MÄSSANS KEYNOTES 5 SEPTEMBER

Paneldebatt på keynote-scenen kl. 08.30
Attraktiva Göteborg
Anneli Hulthén, kommunstyrelsens ordförande Göteborgs Stad, Charlotte Ljunggren, VD Landvetter, Camilla Nyman, VD Göteborg & Co.

Paneldebatt på keynote-scenen kl. 10.00
Trängselskattens del i Västsvenska paketet
Frida Boisen, Chefredaktör GT, Kia Andreasson (MP) Göteborgs Stad, Magnus Kroon, Svensk Handel.

Seminarium på keynote-scenen kl. 13.00
Nyttan men allmännyttan
Sonny Modig, fd VD MKB, Annelie Snobl, VD Framtiden AB

ÖVRIGA AKTIVITETER PÅ MÄSSAN

Aktivitetsytan, mässans båda dagar
Bygg din drömfastighet med Minecraft
Svensk Byggtjänst konsulter visar hur man skapar sin drömmodell av en fastighet.

Ackreditering och mer info
För att boka en av de reserverade platserna krävs en anmälan. Ring projektledare Sara Arnesson, 031-89 41 38 eller maila på sara.arnesson@easyFairs.com.

Varmt välkommen!

Sara Arnesson
Projektchef
sara.arnesson@easyFairs.com

easyFairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. easyFairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyFairs.com

På onsdags är det dags för Fastighetsmässan Göteborg 2013. För alla som arbetar inom branschen är detta två fullspäckade dagar med full fokus på drift, underhåll och förvaltning. Med fler än 150 ledande leverantörer på plats – en tillväxt för över 50% - är mässan större än någonsin!