Satsningar på hållbar infrastruktur presenteras i Malmö

En av huvudtalarna på Infrastruktur & Kommunalteknik 12-13 mars på MalmöMässan är Wulf Daesking, chef för stadsbyggnadskontoret i Freiburg, som kommer att presentera de krav som ställs på framtidens stadsplanering. Freiburg är en av de Europeiska städerna som kommit långt i hållbarhetsfrågan och många svenska kommuner kommer att få tips och råd under seminariet. Seminariet med Wulf Daesking är ett av drygt 50 seminarier som presenteras under två dagar på MalmöMässan. På plats finns även dryga 70 utställare som tillsammas med talarna kommer att presentera olika satsningar på hållbar infrastruktur och stadsbyggnation.

Hållbarhet är ett tydligt fokus på mässan och bland talarna ser vi Malmös hållbarhetschef som kommer att presentera Malmös väg mot en hållbar framtid, Göran Carstedt, en av Europas bästa ledarskapstalare, vars seminarium handlar om Vår tids stora ledarskapsutmaning; Att skapa en hållbar framtid. I programmet ses även Trafikverket Syds Regionchef, Lennart Anderson, som presenterar de satsningar som kommer att göras i Region Syd och infrastrukturen under de kommande 12 åren. Stockholms Stad, Västerås Stad och Kristianstads kommun, Sweco, ÅF, VA Syd och E.ON finns även representerade på de 3 scener som körs parallellt under den 12 -13 mars från kl 9 -16. Samtliga seminarier samt utställningen är helt kostnadsfria att ta del av.

Framtidens innovationer och produktnyheter
NCC, Peab, Skanska och ABB är fyra av de företag som finns på plats på MalmöMässan under de två mässdagarna i mars och som kommer att presenterade senaste tekniska lösningarna, nya produkter och innovationer inom teknik & utrustning för byggnation, förvaltning, drift & underhåll. Den bredd som mötesplatsen erbjuder är helt unik i sitt slag när utställare visar upp allt ifrån avfallshantering, utformning av utemiljöer, metoder för miljömässig rening av dricks- och avloppsvatten till underhåll av vägar och gator. I entrén på MalmöMässan kommer utställare att exponera de senaste produktnyheterna så att allt finns samlat.

Mässan Infrastruktur & Kommunalteknik arrangeras den 12 – 13 mars på MalmöMässan. Malmö Stad är värd för mässan och arrangören är easyFairs Scandinavia. För mer information, vänligen kontakta projektchef Sofie Dagnelid.

Kontaktperson:
Sofie Dagnelid, Projektchef

sofie.dagnelid@easyFairs.com

Om easyFairs
easyFairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. easyFairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyFairs.com