Stor succé för fokusområdet Säkerhet i Göteborg

Den 2-3 september var det premiär för fokusområdet Säkerhet på Fastighetsmässan på Svenska Mässan och fler utställare och besökare än någonsin var på plats på mässan. 200 utställare fyllde mässhallen och välkomnade 3915 besökare som presenterades för de senaste nyheterna, lösningarna och inspirerades på mässans scener.

En mässa fylld till bredden av branschens bästa leverantörer och fullsatta seminarier
Säkerhetsområdet på Fastighetsmässan samlade många inflytelserika säkerhetsaktörer från hela regionen under två dagar. Här presenteras de senaste produktnyheterna och lösningarna från branschledande och nischade företag med full fokus på det fysiska mötet och affärer.

I talarprogrammet var det många som drog fullt hus. Några av alla höjdpunkter var Åke Södergren, säkerhetschef på GotEvent som pratade om hans långa erfarenhet hur man skapar säkra arrangemang, Thomas Fransson, säkerhetschef för Göteborg Hamn som presenterade utmaningarna med hamnens skydd och säkerhet. Datainspektionen informerade om lagen kring det aktuella ämnet kameraövervakning och Christina Argelius, Vice President Facility Management (incl Chief Security Officer), tog upp utmaningen att jobba med säkerhet inom ett innovativt ingenjörsföretag som Volvo Cars.

Helt rätt besökare på plats
Med ett intensivt program av utställare, seminarier och nätverkande har Säkerhet på Fastighetsmässan blivit en affärsdriven mötesplats för framtiden. Något som flertalet av de som besökte och ställde ut på mässan är beredda att skriva under på.

Per Geijer, säkerhetschef på Svensk handel
''Jag är väldigt glad över att det äntligen tillkommit en säkerhetsmässa och det är ett bra tillfälle att skapa nya kontakter, man får också en väldigt bra överblick över nya innovationer och man håller sig uppdaterad gällande marknaden!''

Jan Bergstrand, ansvarig för regionkontroll på Enreduce
''Vi tycker att mässan haft många bra utställare och kunder, samtidigt som man letar efter potentiella kunder så kan man samtidigt gå runt i andra montrar och försöka göra nya affärer med andra utställare vilket är en stor fördel!

Mikael silvander, Regionsansvarig säljare på Grundels fönstersystem AB
''Jag tycker att målgruppen har varit väldigt bra och man har lyckats få en hel del kontakter och leads!''

Stefan Winqvist, Säkerhetskonsult hos Säkert företag
”Jag tycket det är mycket positivt med den nya säkerhetsdelen av mässan. Det efterfrågas mer sådant idag och det är exakt vad kunderna vill ha.”

Jonas Wiberg, Projektledare Försvarsmakten
Jättebra med nya säkerhetsdelen. Säkerhet är en funktion som finns i alla branscher och därför mycket attraktivt.

Janne Mellgren, Fastighet och säkerhetsansvarig på Världskulturmuseet
”Jag tycker att det är mycket positivt med den nya säkerhetsdelen, den är lyckad. Jag har här idag på mässan fått nys om ett nytt grafiskt larmpresentationssystem som nu är en mycket lovande affär. ”

Arne larsson, vd på SLK AB

''Jag tycker att mässan har många bra seminarium och bra med nyheter om säkerhet, jag har varit här tidigare år och gjort inköp och det kommer jag säkert göra igen!''

Säkerhetsbranschen samlas i expansiva Öresund – Skydd och Säkerhet Malmö/Köpenhamn 2016
I Malmö 2016 arrangeras mässan parallellt med Elmässan samt Fastighetsmässan, tre olika branscher med många beröringspunkter. Dessa mässor går av stapeln 10-11 februari 2016.

För mer information om Säkerhet, besök mässans webbsida www.easyfairs.com/säkerhet eller kontakta Johan Lind, projektchef på tel 031 – 89 41 71