Storsatsning för ljusdesigners och arkitekter på Light & Design

Den 15 oktober arrangeras Light & Design på Kistamässan i Stockholm – ett samarrangemang mellan mässföretaget Easyfairs och Philips Lighting. Dagen riktar sig till ljusdesigners och arkitekter med fokus på kunskap, kreativitet och inspiration. Programmet är helt skräddarsytt efter branschens behov och innehåller såväl svenska ikoner som internationella talare.

Light & Design är ett unikt event som fokuserar på inspiration och kreativitet. Programmet för dagen är välkomponerat för att möta branschens behov, och hårda krav samtidigt som det ska inspirera och framför allt utveckla deltagarna på plats. I talarprogrammet hittar man Jens Ivarsson, Creative Director på Ishotellet, Onno Willemmse, Global Director Internet Connected Lighting Systems på Philips, designstudion Form Us With Love och Alexandra Stratimirovic, Ljuskonstnär, Strati. Moderator är ingen mindre än Philips Lightings egna ljusdesigner och Creative Director Svante Pettersson.

-          Det är otroligt roligt att Light & Design har utvecklats och blivit en unik mötesplats för branschen. För att kalla sig unik måste man erbjuda unika inslag, något vi verkligen kan stoltsera med. Jag garanterar att våra deltagare går därifrån med en mängd nya idéer och kreativa lösningar, säger Lina Malm-Lund, Projektledare för Light & Design

Framtidens belysning tar form med ”Designaton”

Light & Design storsatsar också på framtiden. På plats finns studenter från Konstfack, Beckmans och Ljushögskolan i Jönköping som under två dagar ska utveckla lampprototyper med hjälp av Philips HUE-teknologi. Denna ”Designaton” arrangeras tillsammans med Ames Studio som är en multidisciplinär design studio och Svante Pettersson från Philips guidar och rådgör längs vägen.

För ytterligare information, besök www.eaysfairs.com/lightdesign eller kontakta: Projektledare Lina Malm-Lund, lina.malm.lund@easyfairs.com 031-89 41 39. Kontaktperson på Philips Lighting är Louise Almlöf louise.almlof@philips.com 070 8322088

Light & Design arrangeras parallellt med Elmässan – Norden största renodlade mässa inom elinstallation som går av stapeln den 14-15 oktober på Kistamässan i Stockholm.

Lina Malm-Lund
Projektledare