Information efter möte med Pongratz gällande WallTrailer

EasyFill AB (publ.) erhöll fredagen den 15 november 2019 följande information gällande kommande ordrar avseende WallTrailer till släpvagnstillverkaren Pongratz. Sammanlagt värde ca 25 MSEK.

EasyFill ABs dotterbolag Ebeco SRO har under 2019 levererat den unika hopfällbara släpvagnen WallTrailer till den Österrikiska släpvagnstillverkaren Pongratz. Totalt har ca 1800 vagnar levererats hittills och ledningen i EasyFill informerades under morgonen att order på ytterligare 800 vagnar kommer att läggas i december för leverans i februari och mars 2020. Med dessa är Pongratz order för 2019 uppfylld.

Slutkund för denna vårleverans är butikskedjorna ALDI Sud, ALDI Nord och Hoffer. Pongratz har dessutom beställt ytterligare 800 WallTrailer för leverans till dessa kunder inför höstsäsongen 2020. Totalt värde ca 10 MSEK. Tillkommer till detta är order på tillbehör till vagnarna vilken omfattningen inte är känd idag.

Utöver dessa 1600 vagnar pågår förhandlingar om leveranser till ytterligare butikskedjor där volymen förväntas bli 2000 vagnar.

Forecast från Pongratz för leveranser 2020 är för närvarande totalt 3600 WallTrailer varav 800 härrör från order för 2019.

Ebecos managing director Andrea Slimakova: “I would like to start by saying that Pongratz was very pleased with our cooperation and said that Aldi and Hoffer sales networks were also very satisfied and our product was labeled as the best product in these sales networks, which made us very happy.”

Se film på Pongratz version av WallTrailer nedan:

Denna information är sådan information som EasyFill AB (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 november 2019

Kort om EasyFill Group

EasyFill är ett innovationsdrivet bolag med huvudfokus på utveckling av produkter som förenklar hanteringen av varor i butiker och restauranger. Samtliga produkter bolaget tillverkar och säljer är patenterade på de stora marknaderna i världen. Försäljning sker genom egna företag, via återförsäljare samt tillsammans med tillverkare av läskedryckskylskåp och kylmöbeltillverkare som i sin tur säljer sina produkter vidare med EasyFills produkter installerade i runt om i världen.

Taggar: