EASYJET PASSAGERARSTATISTIK FÖR JULI 2010

Passagerare* 47 998 567
Kabinfaktor** 86,8 % 85,3 %
1,5 pkt

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Investorer:
Rachel Kentleton, Investor Relations                      +44 (0) 7961 754 468

Media:
Sarah McIntyre, Corporate Communication            +44 (0) 1582 525 252

* Baseras på antalet betalda flygstolar. Eftersom easyJets biljetter inte är avbokningsbara räknas även icke utnyttjade platser som betalda flygstolar. Passagerare som kommer för sent till en avgång kan normalt sett inte räkna med att få resa med en annan avgång eller få tillbaka pengarna. Som betalda stolar räknas också platser tillhandahållna i promotionsyfte och för flygbolagets personal i tjänsteärende.

** Baseras på antalet passagerare i förhållande till det totala antalet flygstolar tillgängliga för passagerare. Kabinbeläggning har inte viktats med hänsyn till de varierande flygsträckorna.

Om easyJet

easyJet har Europas främsta flygnätverk genom sin ledande position på Europas 100 största linjer och på 50 av Europas största flygplatser. Mer än 300 miljoner européer bor inom en timmes bilfärd till en easyJet-flygplats, mer än något annat flygbolag.

Genom att erbjuda de lägsta priserna till de bäst belägna flygplatserna kommer easyJet i år att växa med 10 procent och flyga 50 miljoner passagerare på 500 linjer mellan 119 flygplatser i 29 länder.

easyJet är Europas fjärde största flygbolag med 46 miljoner passagerare 2009. I genomsnitt kostar det endast 500 kronor att flyga 1 100 kilometer med easyJet.

easyJet tar hållbarhet på allvar. Under de senaste 10 åren har flygbolaget minskat koldioxidutsläppen per passagerare med 25 procent genom investeringar i den senaste tekniken. Dess flotta på närmare 200 toppmoderna flygplan är i genomsnitt bara 3,5 år gammal.