ABAX och EasyPark lanserar integrerad lösning för parkering och körjournal

- Nya Park'n GO löser parkeringsavgift helt automatiskt

EasyPark och ABAX inleder ett samarbete för att underlätta vardagen kring körjournaler och parkering för företag i alla nordiska länder. Den nya tjänsten kallas Park'n GO. Genom att kombinera ABAX lösning för körjournaler där intelligent teknik känner bilens rörelse med EasyParks betallösning för parkering, betalas parkeringen helt automatiskt, utan att föraren behöver göra något.

Företagsledare ställer högre krav på tekniska lösningar som förenklar företagens administration och som ökar lönsamheten. Som svar på detta är vi mycket stolta över att vi nu kan lansera ABAX Park'n Go som tar bort onödig administration, lägre kostnader och innebär en revolution när det gäller hantering av parkeringsavgifter, säger Mathias Eliasson, VD ABAX Sverige.

Integrerad körjournal och parkeringsapp
Park'n GO kombinerar EasyParks mobilapp för betalning av parkering med ABAX körjournal. Genom intelligent teknik känner systemet av när bilen står stilla och parkerad på en gata där det krävs parkeringsavgift. Så länge bilen står stilla aktiveras betalning för parkering genom EasyPark. Denna kombination sänker både kostnaderna och minskar administrationen. EasyPark och ABAX har uppskattat att det är vanligt att man betalar upp till 20-30 procent mer för parkering än vad som är nödvändigt. Med den nya tjänsten kan man enkelt spara dessa onödiga kostnader.

Alla kostnader på en månadsfaktura
Med Park'n GO blir administrationen mindre tidskrävande. Den nya tjänsten samlar alla parkeringsavgifter på ett ställe, tillsammans med körjournalen. En av de största fördelarna för företag och deras anställda är att de inte behöver spara parkeringskvitton längre. En enda månadsfaktura innehåller en sammanfattning av alla betalda parkeringar i ett samlat dokument, som är giltigt till redovisningen.

Utvecklingen av tekniken i bilar och mobila betaltjänster går fort framåt just nu. Vi är glada över att vara med att utveckla framtidens körjournaler med en automatiserad parkeringslösning. Nya innovationer och teknik ökar effektiviteten och sänker kostnaderna kring bilkörning, säger Anders Bäck, VD för EasyPark Sverige

Världen är global även inom bilkörning
I Sverige finns EasyPark redan i ett 30-tal städer. Utanför Sverige kan förarna parkera med samma tjänst i åtta andra europeiska länder som omfattar 350 städer. ABAX har verksamhet i de nordiska länderna och har mer än 80 000 användare. Från och med nu är Park'n GO-tjänsten tillgänglig för svenska förare även i Finland, Norge och Danmark.

För mer information:

Anders Bäck, VD EasyPark Sverige
Tel: +46 733 25 40 36 | anders.back@easypark.net

Mathias Eliasson, VD, ABAX Sverige
Tel: +46 769 489 659 | mae@abax.no

Om ABAX
ABAX är världens ledande utvecklare och leverantör av elektronisk körjournal för yrkesbilar, samt produkter för fordon- och utrustningskontroll. ABAX har 200 anställda med avdelningar i Norge, Sverige, Finland, Danmark och England. Huvudkontoret finns i Larvik.

För mer info besök www.abaxsverige.se

Taggar: