Easypark – ett av Europas snabbast växande företag

Financial Times och Statista har listat Easypark som ett av de snabbast växande företagen i Europa. Easypark är en av världens ledande aktörer inom mobilbetald parkering och har under fem år haft en genomsnittlig årlig tillväxt (CAGR) på 60 procent inom transaktioner, vilket gav dem en plats på 2024 års lista.

Sedan Easypark grundades år 2001 har företaget underlättat parkering för miljontals bilister. Företagets vision är att göra städer mer levande och att hjälpa förare att spara tid och pengar genom att hitta och hantera parkering och elbilsladdning. Easypark hjälper företag, parkeringsoperatörer, fastighetsägare och städer att administrera, planera och fatta datadrivna beslut. Easypark gjorde 2022 ett strategiskt förvärv av ParkMobile, vilket blev början på expansionen på den nordamerikanska marknaden. Easypark Group, som idag finns i över 4 000 städer och i mer än 20 länder, tar plats 679 i 2024 års utgåva av Financial Times och Statistas lista över Europas snabbast växande företag.

– Easypark växer snabbt och vi är glada över att bli uppmärksammade för det. Med över ett årtionde av stadig tillväxt är vi redo att utöka vårt tjänsteutbud och vår globala närvaro. Med vår vision att göra städer mer levande arbetar vi för att förbättra livskvalitén genom att hjälpa städer att optimera parkeringsutrymmen med våra produkter och datadrivna insikter. Under 2024 siktar vi mot att ta ytterligare steg inom digitaliseringen. Vi förväntar oss fortsatt tillväxt och ser fram emot att utforska nya möjligheter runtom i världen, säger Cameron Clayton, vd på Easypark Group.

”FT1000 – Europe’s Fastest-Growing Companies 2024” rankar 1 000 europeiska bolag som uppnått en hög tillväxttakt i omsättning mellan 2019 och 2022. Se hela listan här.

Lina Lindahl
lina.lindahl@easypark.net

Om Easypark Group
Easypark Group är ett ledande globalt parkingtech-bolag med visionen att göra städer mer levande. Med prisbelönt teknik har Easypark Group förenklat parkering sedan 2001, och hjälper idag bilförare att spara tid och pengar genom att hitta och hantera parkering samt elbilsladdning. Easypark underlättar för företag, parkeringsoperatörer, fastighetsägare och städer att administrera, planera och fatta datadrivna beslut. Easypark Group äger och utvecklar apparna Easypark, Park now, Parkmobile, Ringgo och Park-line och finns i över 4000 städer i mer än 20 länder. Besök www.easyparkgroup.com för de senaste nyheterna och informationen.