Easypark är partner till Women in Tech 2023

Det svenska parking tech-bolaget Easypark är co-creating partner till Women in Tech 2023. Ett initiativ som syftar till att få fler kvinnor att jobba inom teknikbranschen. Eventet går av stapeln 23 mars 2023 och partnerskapet sträcker sig över hela året.

- Att kliva in som partner till Women In Tech är ett viktigt initiativ för oss som arbetsgivare inom techbranschen. På Easypark är vi övertygade om att framgång är beroende av förmågan att jobba som ett team där många olika perspektiv i slutändan skapar mer värde för våra kunder. Mångfald är något vi hyllar, och vi är fast beslutna att fortsätta skapa en inkluderande kultur globalt. Därför känns det självklart för oss att kliva in och stödja Women in Tech och arbeta för en mer inkluderande techbransch, säger Rebecka Holberg, Chief People & Culture Officer på Easypark.

Easypark är ett globalt parking tech-bolag och finns idag i över 20 länder och 3200 städer runt om i världen. Det gör att bolaget har hög efterfrågan på spetskompetens, bland annat i form av utvecklare, produktägare och produktdesigners. För att stärka kompetensen inom branschen och samtidigt främja mångfald väljer nu Easypark att kliva in som co-creating partner till ”Women in Tech 2023”.

- Vi är otroligt glada att välkomna EasyPark som parter till Women In Tech 2023. De bidrar perfekt till den mix av företag vi behöver för att kunna skapa nya normer i hela techbranschen, säger Elin Eriksson, Director Women in Tech Sweden.

Genom att erbjuda ett nätverk av erfarna och talangfulla kvinnor inom tech vill initiativtagarna bakom Women in Tech både locka fler kvinnor att börja arbeta i branschen samt inspirera de som redan är verksamma att stanna och utvecklas.

Women in Tech arrangeras tillsammans med några av Sveriges största och mest inflytelserika techföretag och eventet för 2023 går av stapeln 23 mars 2023 i Stockholm.

Lina Lindahl
Kommunikationsansvarig, Easypark Group
+46 76 535  66 63

lina.lindahl@easypark.net

Om Easypark Group
Easypark Group är ett ledande globalt parkingtech-bolag med visionen att göra städer mer levande. Med prisbelönt teknik har Easypark Group förenklat parkering sedan 2001, och hjälper idag bilförare att spara tid och pengar genom att hitta och hantera parkering samt elbilsladdning. Easypark underlättar för företag, parkeringsoperatörer, fastighetsägare och städer att administrera, planera och fatta datadrivna beslut. Easypark Group äger och utvecklar apparna Easypark, Park now, Parkmobile, Ringgo och Park-line och finns i över 3 200 städer i mer än 25 länder. Besök www.easyparkgroup.com för de senaste nyheterna och informationen.