Easypark förvärvar ledande operatören av mobilparkering i Tjeckien och Slovakien

Det globala parkingtech-företaget Easypark växer och förvärvar MPLA, den största operatören inom mobilparkering i Tjeckien och Slovakien.

– På Easypark ser vi kontinuerligt över hur vi kan utveckla vårt erbjudande. Vi är därför väldigt glada över att öka vår närvaro i Tjeckien och Slovakien. MPLA har varit en pionjär inom digitaliseringen av parkeringstjänster och vi är mycket stolta över detta förvärv. Genom att etablera Easypark i ytterligare ett land, Tjeckien, bidrar vi till ännu bättre rörlighet för bilister, säger Cameron Clayton, VD för Easypark Group.

Easypark Group har under de senaste åren expanderat över hela Europa, USA och Australien och erbjuder den bredaste täckningen av parkeringsappar i världen. Med förvärvet av det Tjeckiska bolaget, MPLA, kan bilister nu även parkera och ladda sina bilar i Tjeckien och Slovakien genom Easyparks app.

MPLA grundades 2013 och har den bredaste täckningen av mobilparkering i Tjeckien. Företaget är också verksamt i Slovakien, där EasyPark funnits sedan maj 2022. Mer än 40 städer samt 60 parkeringsområden och garage i Tjeckien och Slovakien läggs nu till Easyparks globala täckning.

Att bli en del av Easypark Group ger förare över hela Tjeckien och Slovakien, såväl som i grannländerna, ytterligare en dimension av enkelhet. Vi är stolta över att se den lokala ledaren MPLA bli en del av europeiska och världsledande Easypark, säger Petr Váverka, en av grundarna av MPLA.

Som kund hos Easypark har man tillgång till flera smarta funktioner. Förutom att göra det möjligt att starta, förlänga och stoppa parkeringstiden, kan förare även betala för laddning av elbilar, hitta gator med lediga parkeringar och förboka parkeringsplatser.

Lina Lindahl
lina.lindahl@easypark.net

Om Easypark Group
Easypark Group är ett ledande globalt parkingtech-bolag med visionen att göra städer mer levande. Med prisbelönt teknik har Easypark Group förenklat parkering sedan 2001, och hjälper idag bilförare att spara tid och pengar genom att hitta och hantera parkering samt elbilsladdning. Easypark underlättar för företag, parkeringsoperatörer, fastighetsägare och städer att administrera, planera och fatta datadrivna beslut. Easypark Group äger och utvecklar apparna Easypark, Park now, Parkmobile, Ringgo och Park-line och finns i över 3 200 städer i mer än 20 länder. Besök www.easyparkgroup.com för de senaste nyheterna och informationen.

Citat

På Easypark ser vi kontinuerligt över hur vi kan utveckla vårt erbjudande. Vi är därför väldigt glada över att öka vår närvaro i Tjeckien och Slovakien. MPLA har varit en pionjär inom digitaliseringen av parkeringstjänster och vi är mycket stolta över detta förvärv. Genom att etablera Easypark i ytterligare ett land, Tjeckien, bidrar vi till ännu bättre rörlighet för bilister.
Cameron Clayton, VD för Easypark Group
Att bli en del av Easypark Group ger förare över hela Tjeckien och Slovakien, såväl som i grannländerna, ytterligare en dimension av enkelhet. Vi är stolta över att se den lokala ledaren MPLA bli en del av europeiska och världsledande Easypark.
Petr Váverka, en av grundarna av MPLA