EasyPark i samarbete med SAS EuroBonus

Tjäna SAS EuroBonus-poäng när du parkerar. Under september 2010 lanserar EasyPark AB och SAS EuroBonus ett omfattande och unikt partnersamarbete som innebär att 1,7 miljoner EuroBonus-medlemmar i Sverige, Norge och Finland nu kan parkera med mobilen och samtidigt tjäna poäng.

Samarbetet som är unikt i sitt slag bygger på att EuroBonus-medlemmar först skapar ett konto hos EasyPark dit man kopplar sitt EuroBonus-kort. Förutom en startbonus om 1000 poäng tjänar användaren dessutom löpande poäng vid varje parkeringstillfälle. Dessa poäng kan sedan användas för att köpa bonusresor eller andra belöningar från SAS EuroBonus. EasyParks nuvarande kunder, ca 185.000 bilister - kan självklart koppla sitt EuroBonus-kort till tjänsten nu i efterhand.

Med EasyPark Telefonparkering startar bilisten enkelt sin parkering via mobiltelefonen genom att i förhand definiera en önskad sluttid. Skulle ärendet gå snabbare alternativt dra ut på tiden går det självklart bra att via ett samtal förkorta alternativt förlänga parkeringstiden. Kostnaden för parkeringen samlas och redovisas på ett förvalt bensin- eller kreditkort alternativt på en faktura.

Vid sidan om det mest uppenbara som flygplatsparkeringar erbjuder EasyPark idag täckning över hela Norden och Tyskland i samarbete med 170 kommuner & parkeringsbolag. EasyPark, som funnits på marknaden i 10 år, hanterar årligen över 5 miljoner parkeringstransaktioner vilket idag motsvarar en ansenlig del av storstädernas parkeringsomsättning.

Fördelarna för bilisterna är uppenbara! Vid sidan om en stressfri vardag utan mynt, p-böter och p-kvitton i bilrutan, sparar telefonparkerare pengar då de betalar för exakt parkeringstid.

Om du har frågor, vänligen kontakta:

Johan Thalin, Marknadschef EasyPark Group

E-mail: johan.thalin@easypark.net