Easypark kan nu användas på alla publika InCharge laddstationer

Svenska parkingtechbolaget Easypark och InCharge Vattenfall fördjupar sitt samarbete. Nu blir det möjligt att parkera och ladda elfordon med Easyparks app på samtliga laddare som ingår i Vattenfall InCharges publika laddnätverk. Easypark-appen är den parkeringsapp som går att använda på flest publika laddstationer i landet.

Vattenfall InCharges publika laddnätverk består av 4 000 laddare på fler än 760 platser i Sverige. Genom att göra Easyparks tjänster tillgängliga på samtliga laddstationer i ett av Sveriges största laddnätverk förenklas resandet för hundratusentals förare, genom att erbjuda både laddning och parkering runt om i landet.

- Behovet av laddplatser växer, inte minst i Sverige. Jag vill att Sverige ska vara en förebild i övergången till en elektrifierad fordonsflotta. På Easypark gör vi redan vardagen enklare för våra kunder och med samarbetet ökar vi tillgängligheten av elbilsladdning. Vi är glada att tillsammans med Vattenfall InCharge kunna underlätta resandet och fortsätta att göra städer mer levande, säger Gustaf Lartén, Sverigechef på Easypark.

- Att våra laddplatser finns med i Easyparks app och användarbas gör laddningen av elfordon ännu smidigare och framförallt mer tillgänglig. Perfekt i semestertider då många reser runt i landet, säger Björn Öster, ansvarig för publik laddning på Vattenfall InCharge.

Lina Lindahl
lina.lindahl@easypark.net

Om Easypark Group
Easypark Group är ett ledande globalt parkingtech-bolag med visionen att göra städer mer levande. Med prisbelönt teknik har Easypark Group förenklat parkering sedan 2001, och hjälper idag bilförare att spara tid och pengar genom att hitta och hantera parkering samt elbilsladdning. Easypark underlättar för företag, parkeringsoperatörer, fastighetsägare och städer att administrera, planera och fatta datadrivna beslut. Easypark Group äger och utvecklar apparna Easypark, Park now, Parkmobile, Ringgo och Park-line och finns i över 3 200 städer i mer än 20 länder. Besök www.easyparkgroup.com för de senaste nyheterna och informationen.