EasyPark lanserar parkeringsapp för Windowsmobiler

EasyPark och Microsoft presenterar idag en Windows Phone-version av appen som gör det möjligt att flytta parkeringsautomaten till fickan. Antalet Windowsmobiler ökar stadigt på den svenska marknaden, vilket gör att Windowsappen blir en viktig del i EasyParks erbjudande. Inte minst för att det är många jobbmobiler som använder Windows mobila operativsystem.

Under första kvartalet 2013 har EasyParks app för mobil betalning för parkering vuxit snabbt. Jämfört med motsvarande period förra året har antalet mobila parkeringar ökat med 113 procent. Nu kommer ytterligare en viktig pusselbit i EasyParks mobila erbjudande – en app för Windowsmobiler.

Med EasyParks Windows Phone-app kan man registrera sitt konto direkt i appen och välja att betala med kreditkort. Tjänsten har även en GPS-funktion för att hitta den områdeskod där man befinner sig. Med ett par enkla knapptryck startar och avslutar man sin parkering, så att man alltid är säker på att betala exakt för den tid man är parkerad.

– Vi är glada över att äntligen kunna erbjuda en Windows Phone-app. Den har varit mycket efterfrågad, framförallt eftersom många jobbmobiler har Windows som operativsystem. Det här kommer att underlätta för många som använder bilen i tjänsten att du slippa mynt och långsamma kortautomater, säger Anders Bäck, Sverigechef för EasyPark.

Windows Phone – en snabbt växande mobilplattform

Windows mobila operativsystem har en marknadsandel inom EU på 6,5 % procent enligt Kantar Worldpanel.  Windows Phone är det snabbast växande mobila operativsystemet (52 % tillväxt december-februari jämfört med samma period förra året enligt Kantar) och har nu en klar tredjeplats efter IOS och Android.
Allt fler telefoner lanseras med Windows, nu senast lanserades modellerna Nokia Lumia 520 och 720.

– EasyParks är en nyttoapp som löser ett problem våra användare har – betala snabbt och smidigt för sin parkering samtidigt som den säkerställer att man bara betalar bara för den tid man är parkerad. Vi är glada att kunna erbjuda denna tjänst till våra Windows Phoneanvändare, säger Anna Ström på Microsoft.
Windows Phone-användarna är nöjdare än övriga mobilanvändare enligt PCmags Reader´s Choice och bra appar som denna gör användarna på den svenska marknaden ännu nöjdare.

Appen släpps även i Danmark, Norge, Finland, Italien, Österrike, Spanien, Australien och Tyskland.

Ladda ner appen här:

Anders Bäck, VD EasyPark Sverige:
0733 254 036,   anders.back@easypark.se

Anna Ström, Chef Telekom & Windows Phone, Microsoft 0709 266123 anstrom@microsoft.com

Om EasyPark

EasyPark Mobilparkering är en mobiltjänst för alla bilister som vill förenkla sin parkeringsvardag. Med EasyParks mobiltjänst kan bilister och företag skapa en bekvämare, säkrare och effektivare parkeringsvardag. Bilisten startar sin parkering via EasyParks Smartphone Applikation eller genom ett samtal till vår talsvarstjänst. Bolaget grundades 2001 och har 85 anställda som arbetar från kontor i Sverige (huvudkontor), Danmark, Norge, Finland, Italien och Tyskland.

För mer information, besök www.easypark.se

Taggar: