Easypark nu i Göteborg

Nu kan alla som besöker eller bor i Göteborg parkera med Easypark-appen. Totalt rör det sig om ungefär 70 000 parkeringsplatser som tillhandahålls av Göteborgs Stad.

Easypark-appen finns nu tillgänglig för alla som parkerar i Göteborg. Easypark har sedan tidigare funnits på utvalda platser i staden men nu blir det möjligt att använda appen på samtliga av den kommunala aktören, Parkering Göteborgs, parkeringar.

– Vi hoppas att invånare och besökare tycker att det är en fantastisk nyhet att man nu kan använda Easypark i hela Göteborg. Besökare som använder Easypark i sina hemkommuner kan nu fortsätta att göra det även i Göteborg, säger Gustaf Lartén, Sverigechef på Easypark Group.

Göteborg är en av de första städerna i Sverige som inför ett auktorisationssystem för parkeringstjänster. Systemet innebär att staden öppnar upp för fler parkeringsappar och ger därmed kunderna ytterligare möjligheter att välja betalalternativ.

– Vi har valt den här lösningen för att underlätta för kunderna, framför allt för de som kommer som besökare till Göteborg. Om man inte bor i staden har man kanske inte vår app, utan har tidigare valt att betala i betalautomat. Genom att vi nu öppnar upp för andra aktörer blir det enklare även för den här kundgruppen att betala digitalt, säger Daniel Sandström, chef för Marknad och Affärsutveckling, Parkering Göteborg.

Easypark är Sveriges mest använda parkeringsapp och finns idag tillgänglig i nästan hela Europa och på fler än 29 000 laddpunkter i Norden. Med visionen att göra städer mer levande förenklar Easypark parkeringsupplevelsen för miljoner användare varje månad.

Lina Lindahl
lina.lindahl@easypark.net

Om Easypark Group
Easypark Group är ett ledande globalt parkingtech-bolag med visionen att göra städer mer levande. Med prisbelönt teknik har Easypark Group förenklat parkering sedan 2001, och hjälper idag bilförare att spara tid och pengar genom att hitta och hantera parkering samt elbilsladdning. Easypark underlättar för företag, parkeringsoperatörer, fastighetsägare och städer att administrera, planera och fatta datadrivna beslut. Easypark Group äger och utvecklar apparna Easypark, Park now, Parkmobile, Ringgo och Park-line och finns i över 4000 städer i mer än 20 länder. Besök www.easyparkgroup.com för de senaste nyheterna och informationen.

Citat

Vi hoppas att invånare och besökare tycker att det är en fantastisk nyhet att man nu kan använda Easypark i hela Göteborg. Besökare som använder Easypark i sina hemkommuner kan nu fortsätta att göra det även i Göteborg.
Gustaf Lartén, Sverigechef på Easypark Group
Vi har valt den här lösningen för att underlätta för kunderna, framför allt för de som kommer som besökare till Göteborg. Om man inte bor i staden har man kanske inte vår app, utan har tidigare valt att betala i betalautomat. Genom att vi nu öppnar upp för andra aktörer blir det enklare även för den här kundgruppen att betala digitalt.
Daniel Sandström, chef för Marknad och Affärsutveckling, Parkering Göteborg