EasyPark och AutoPlan inleder rikstäckande samarbete

AutoPlan och EasyPark lanserar under våren 2012 ett samarbete som ger AutoPlans företagskunder möjlighet att ansluta sig till den smidiga och snabbväxande parkeringstjänsten. Samarbetet inleds med ett antal utvalda företagskunder för att därefter breddas och erbjudas ut mot den övriga kundbasen.

AutoPlan är en del av Swedbank-koncernen och marknadens ledande aktör för professionell hantering av vagnparker.

EasyPark mobilparkering, ”den virtuella P-automaten”, är redan en väletablerad mobiltjänst i de flesta av Nordens större städer och över 300.000 bilister betalar idag för sina parkeringar med mobiltelefonen istället för via den fysiska biljettautomaten.

För AutoPlans kunder innebär samarbetet med EasyPark en utökad möjlighet till effektiv kostnadskontroll då den som parkerar genom tjänsten betalar för verklig nyttjad parkeringstid. Tjänsten är mycket flexibel och medger att kunden anger en preliminär sluttid, vilken sedan kan förkortas eller förlängas helt efter det unika behovet. Detta minskar kostnader i alla led, dessutom blir miljön en vinnare då all hantering av betalflöden sker modernt och digitalt.

Kunden kan välja mellan ett flertal gränssnitt där den populära EasyPark appen är det gränssnitt som nu växer absolut snabbast. EasyPark arbetar aktivt med att lansera fler mervärdestjänster i appen och fler nyheter är på väg.

På AutoPlan strävar vi alltid efter att utöka servicegraden mot våra kunder. Hantering av parkering upplevs ofta besvärande, EasyParks tjänst ger en ännu tydligare kontroll av parkeringskostnader i jämförelse med kontokort och fysiska biljettautomater. Vi ser även mycket positivt på att detta ger våra kunder en bättre möjlighet att koncentrera sig på sina enskilda uppdrag utan att behöva oroa sig för parkeringstid som utgår och slippa att redanpå förhand behöva gissa hur mycket pengar man ska spendera i parkeringskostnad”, säger Robert Bergman, Leverantörs- och inköpsansvarig, AutoPlan.

Vi är mycket positiva till samarbetet där vi utgör ett bra komplement i AutoPlans bilrelaterade tjänsteportfölj. EasyPark har redan tusentals nöjda företagskunder som bekräftar alla fördelar med vår uppskattade tjänst, med EasyPark har man alltid biljettautomaten på fickan. Samarbetet med AutoPlan ger möjligheten att parkeringskostnaden genom EasyPark samfaktureras genom den vagnparkslösning AutoPlan levererar ut mot marknaden, något som många befintliga och tillkommande kunder efterfrågar”, säger Anders Bäck, VD, EasyPark AB.

För mer information kontakta:

Robert Bergman, Leverantörs- och inköpsansvarig AutoPlan
+46 8-585 986 69| robert.bergman@swedbank.se