EasyPark och Xpert Parkering växer tillsammans i Skåneregionen

EasyPark och Xpert Parkering växer tillsammans i Skåneregionen

Xpert Parkering öppnar upp för ännu bättre täckning, speciellt i Skåneregionen. Bara under januari 2019 har tre nya attraktiva områden aktiverats för EasyPark-användare. EasyPark jobbar ständigt för att förbättra användarnas parkeringsupplevelse där just täckning är en av de sakerna som efterfrågas allra mest. Samarbetet med Xpert Parkering är ett viktigt bidrag för att kunna tillgodose användarna med detta.

Vi är mycket nöjda med samarbetet. I och med samarbetet har EasyParks transaktioner ökat med hela 1500% från December 2017 till December 2018.3 Vi ser detta som ett självklart val för att kunna säkerställa leverans av optimala parkeringslösningar. - Klime Taskoski, Sverigechef på Xpert parkering

Xpert Parkering är ett nytt privatägt svenskt parkeringsbolag där det satsas på stort personligt engagemang. Bolagets ägarstruktur består av personer med lång erfarenhet av parkeringsverksamhet vilket tillsammans uppgår till över 40 år.

Det är väldigt kul att vi ser en sån tillväxt i Skåneregionen genom detta goda samarbete. Tillsammans med Xpert Parkering kan vi slå ihop våra olika parkeringslösningar och goda service för en bättre parkeringsupplevelse i Skåne. - Anders Bäck, Landschef på EasyPark Sverige

För mer information:

Matthew Tooth, Group Public Relations Manager: +46 73 313 33 30