EasyPark ökar räckvidden med 30 städer i Italien

EasyPark har inlett en italiensk offensiv genom att öka räckvidden för alla EasyPark-kunder med 30 städer i Italien. Det är det helägda italienska bolaget Telepark som nu görs om till EasyPark och därigenom får samma funktionalitet som EasyPark, samtidigt som att dessa städer görs tillgängliga för alla som har ett EasyPark-abonnemang.

I dagarna migrerades alla kunder i Verona över från Telepark till EasyPark, vilket blev startskottet för EasyPark i Italien.

– Vi har migrerat över 2300 befintliga kunder i Verona och har dessutom fått in 1400 nyregistreringar bara via vår App de 10 första dagarna, bara i Verona. Övergången från Telepark till EasyPark med mer funktionalitet och möjlighet till roaming i flera länder har tagits emot över förväntan, säger Johan Birgersson, VD för EasyPark Group.

Fler funktioner för italienarna
Telepark startade år 2000 och köptes av EasyPark år 2012. Telepark erbjuder en tjänst som liknar EasyPark, men övergår nu till att bli en fullt integrerad EasyPark-tjänst med fler funktioner.

Det nya för italienarna är att de med EasyPark kan geolokalisera närmsta parkeringsområde, se sina kvitton i appen och på hemsidan samt administrera sitt konto och välja betalkort. Dessutom går det använda appen när man parkerar i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Spanien, Australien och Österrike, likväl som användare i dessa länder nu kan parkera med appen i Italien.

Nu väntar migrering av Teleparks kunder i ytterligare 29 städer som inom kort kommer att bli EasyPark-kunder, bland andra Parma, Neapel, Salerno, Catania och Palermo.

– Vi har satsat mycket på att utveckla vår app så att den ska göra det så enkelt som möjligt för våra kunder att parkera med mobilen. Det är glädjande att vi nu kan lägga till ytterligare ett land där vår parkeringsapp nu fungerar, säger Johan Birgersson.

För ytterligare information kontakta:

Anders Bäck, VD EasyPark Sverige :0733 254 036 eller anders.back@easypark.se

Om EasyPark
EasyPark Mobilparkering är en mobiltjänst för alla bilister som vill förenkla sin parkeringsvardag. Med EasyParks mobiltjänst kan bilister och företag skapa en bekvämare, säkrare och effektivare parkeringsvardag. Bilisten startar sin parkering via EasyParks Smartphone Applikation eller genom ett samtal till EasyParks talsvarstjänst. Bolaget grundades 2001 och har 85 anställda som arbetar från kontor i Sverige (huvudkontor), Danmark, Norge, Finland, Italien och Tyskland. För mer information, besök www.easypark.se