EasyPark ökar sin närvaro i Storstockholm

EasyPark har tecknat ett samarbetsavtal med Corepark om att tillhandahålla mobilparkering på Coreparks parkeringsplatser i Storstockholm. Därmed breddar EasyPark sin närvaro ytterligare och befäster sin roll som den mest heltäckande mobila parkeringsappen i Sverige.

Corepark är ett nytt svenskt parkeringsbolag som i första hand riktar in sig på att driva och utveckla parkeringsanläggningar med service i fokus. Bolagets ledning har lång och mycket gedigen erfarenhet av parkering. Corepark utvecklar och använder ny modern teknik i syfte att underlätta för kunden och att optimera beläggning. Bolaget hanterar i nuläget parkeringar med bas i Storstockholm och inleder nu ett samarbete med EasyPark för att erbjuda bilisterna möjlighet att använda mobilen för att betala parkeringen.

Med EasyPark kan man använda samma app för att betala parkering i både Stockholms innerstad, kranskommunerna och i övriga landet. Bolaget är en naturlig partner till både privata och kommunala parkeringsoperatörer- och bolag.

– Med Corepark breddar vi vår närvaro ytterligare i Storstockholm. Corepark är en ny aktör med mycket erfaren ledning och har höga ambitioner när det gäller tillväxt, teknik, service och tillgänglighet. Det här samarbetet ger en ännu starkare ställning i Stockholm,  säger Anders Bäck, VD för EasyPark Sverige.

– Vi vet att parkering löpande behöver utvecklas och förändras för att tillgodose allas intressen och behov, inte skötas slentrianmässigt efter en i förväg uppgjord mall. Vi skall vara en proaktiv och nära samarbetspartner för våra uppdragsgivare och är därför glada att kunna erbjuda våra kunder marknadens bästa mobila tjänst för parkering, säger Johan Cederlund, VD för Corepark

För mer information:
Anders Bäck, VD EasyPark Sverige: 073-325 40 36