EasyPark Smartphone App i topp på Appstore!

Under sommaren lanserade EasyPark sin Smartphone App - en helt ny applikation för betalning av p- avgifter via smartphones och surfplattor. Redan efter en vecka intog appen 1:a-platsen på listan över mest nerladdade utility-appar och låg som bäst på 6:e-plats, alla kategorier.

Den efterlängtade appen lanserades i första hand som ett nytt användargränssnitt till EasyParks idag 250 000 medlemmar. Den höga rankingen på topplistorna synliggjorde dessutom appen för helt nya grupper av bilister och kundtillströmningen har ökat markant under sensommaren och hösten. Med 40 000 nedladdningar och över 200 000 app-startade parkeringar är appen redan en av de mest populära och mest använda betalnings-apparna i Norden.

Sedan lanseringen har hundratals medlemmar bidragit med värdefull input på funktioner och användarvänlighet, något som ligger som grund för utveckling av den kommande versionen, planerad till första kvartalet 2012. På toppen av önskelistan återfinns GPS-tjänster såsom “hitta taxakod baserat på position” samt en “hitta-min-bil” funktion.

Efter att ha verkat under tio år i industrin för mobila betalningar, en industri som vanligtvis kännetecknas av långsam och tidskrävande förändring av konsumentbeteende, kan vi konstatera att SmartPhonen snabbt och radikalt förändrat spelplanen. Användarna tenderar att spendera mer tid med sina smartphones än sina partners och telefonen har verkligen blivit mittpunkten i allas digitala liv. Utvecklingen vi nu ser ger oss helt nya möjligheter att nå ut till kundgrupper och leverera ännu mer värde till bilisterna. Vi ser fram emot den närmaste framtiden med stor spänning” Säger Johan Thalin, Chief marketing officer, EasyPark Group

EasyParks smartphone App v.1.0 är kallad just EasyPark och finns för gratis nedladdning på App Store (Iphone) och Android Market. Applikationen kommer göras tillgänglig för flera plattformar under 2012.

För mer information, var vänlig kontakta:

Morten Hother Sørensen
Corporate Business Development Officer EasyPark Group