​EasyPark utsedd till ”2016 Red Herring Top 100 Europe Winner”

För sin service och tekniska innovation, finansiella resultat, kvalitetsstyrning och övergripande affärsstrategi har EasyPark utsetts till Red Herring Top 100 Europe Winner 2016. Red Herring Awards utser varje år Europas främsta privata företag inom teknik och innovation.

– Vi är hedrade över att ha valts ut som en av Red Herring Top 100 i Europa. Vårt fokus på att göra parkeringen enklare för våra kunder i Europa har gjort att vi är det bolag vi är idag. Vi har gjort stora IT-investeringar de senaste fem åren och har idag mycket nöjda kunder. Vi ser med stor spänning på framtiden och vår roll i utvecklingen av smarta städer, säger Johan Birgersson, koncernchef för EasyPark Group.

Red Herring Top 100-listan har blivit en institution för att identifiera lovande nya företag och entreprenörer. Red Herrings redaktörer var bland de första att rapportera om att företag som Alibaba, Facebook, Google, Skype, Supercell, Spotify, Twitter och YouTube skulle ändra vårt sätt att leva och arbeta. Tusentals av Europas mest intressanta och innovativa företag har prytt Top 100-listan under årens lopp.

– Att år 2016, välja ut toppresterarna var ingalunda en liten bedrift. I själva verket var det tuffare än på många år eftersom så många entreprenörer hade nått viktiga milstolpar så tidigt i sin utveckling. Men efter mycket tanke, noggrant övervägande och diskussion, minskade vi vår lista från tusentals kandidater från hela Europa till Topp 100-vinnarna. Vi tycker att EasyPark förkroppsligar det visionära arbetet, drivkraften och den innovationsförmåga som kännetecknar en framgångsrik entreprenöriell verksamhet. EasyPark ska vara stolta över sin prestation, eftersom konkurrensen var mycket hård, säger Alex Vieux, grundare och VD för Red Herring.

Red Herring Top 100 listar varje år framstående entreprenörer och företag. Pristagarna väljs ut från en lista av ca 1200 utvalda privatfinansierade företag varje år i Europa. Red Herring har hållit koll på uppstickarbolag sedan 1996 och Topp 100-listan har blivit en institution bland nya företag och entreprenörer.

Michelle Plett, Head of PR, EasyPark +46708345658
Johan Birgersson, CEO EasyPark Group at +46 708 32 67 58