EasyPark vinnare - Årets svenska mobila nyttotjänst!

EasyPark vann igår kväll Guldmobilen 2013 i kategorin Årets nyttotjänst. Galan delade ut priser till årets främsta innovatörer och bästa mobilföretag. Priset vanns i konkurrens med Försäkringskassans Mina sidor, Bankernas Bank-ID-app, Apotekets Recept i mobilen och privatekonomiappen Tink.

Juryns motivering löd: Spara tid, spara pengar, slippa p-böter är en payoff som fungerat väl för detta företag vars mobila parkeringslösning blixtsnabbt expanderat i Sverige och utomlands. Nyttan att kunna betala för parkering via en app har resulterat i väl över två miljoner parkeringar och nya funktionen som låter användare välja mellan privat- och företagskonto har breddat ut både nyttan och kundkretsen.

– Det här är resultatet av ett långt arbete med en ständig förbättring och utveckling av vår tjänst. Vi drivs av att göra det enkelt för våra användare, både privat- och företagskunder att betala för exakt den tid de står parkerade, utan krångel med mynt, kort och att behöva passa tider. Vi finns nu på alla mobila plattformar och har därmed blivit relevanta i bilistens vardag. En tillväxtökning på 188 procent i Sverige talar sitt tydliga språk, säger Anders Bäck, VD för EasyPark Sverige.

EasyPark växer snabbt i Sverige och i Europa - både hos kommunala- och privata parkeringsbolag. Allt fler kommuner och parkeringsoperatörer ser värdet i att erbjuda tjänsten till sina kunder, samtidigt som de sparar pengar på en kontant- och kortfri parkeringslösning, vilket möjliggörs av de mobila lösningar, som EasyPark erbjuder. En stor fördel med EasyPark är den sk Roaming som erbjuds, dvs att tjänsten fungerar i ett 40-tal städer samt hos 20 parkeringsbolag, totalt sett hundratusentals parkeringsplatser i Sverige samt i våra nordiska grannländer, Tyskland, Österrike och Italien. Detta möjliggör för användarna att använda EasyPark tjänsten i princip vart de än parkerar även när de inte är i sin hemstad, från ett och samma konto, med en gemensam app.

– Det är behov från både billisten och parkeringsoperatörerna som utmanar oss att hela tiden utveckla vår tjänst. Vi lanserade exempelvis nyligen en ny funktion som gör det möjligt att hantera sin boendeparkering via appen, vilket drastiskt minskar administrationen för kommunerna, samtidigt som det blir enklare för konsumenten, en annan funktion är sk. dubbelkonto som möjliggör att kunderna snabbt och enkelt kan välja om parkeringen skall betalas privat via bank/kredit kort eller via månadsfaktura till företaget, säger Anders Bäck.

För mer information om appen, app.easypark.net

För mer information:
Anders Bäck, VD EasyPark Sverige