En app för alla parkeringar

Antalet betalda parkeringar med EasyParks parkeringsapp ökade med 79 procent från januari till maj 2013 jämfört med samma period förra året. Nu får parkeringsappen ny funktionalitet. Med dubbla konton, betalar du både för privat och jobbrelaterade parkeringar med en enda app.

Den populära parkeringsappen från EasyPark används över hela landet, och bland dem som använder appen på jobbet har det länge varit en önskan att använda privat också. EasyPark lanserar nu en ny funktion i appen, vilket gör att du kan skilja mellan parkeringar som du gör för jobbet och privat. Med EasyParks nya tjänst dubbelkonto behöver man därför bara en app för att parkera i jobbet och privat.

– Vi är nöjda att den här funktionen utvecklats. Vi har känt behovet av en lösning som våra parkerande kunder kan använda både i tjänsten och privat bruk, säger Claes Johnson, Teknisk Chef Stockholm Parkering och tillägger:

- Det är inte användarvänligt att behöva växla mellan flera betalingsappar, eller att du måste betala med mynt privat om du har appen i ditt jobb. EasyPark har gjort en bra app som lätt skiljer mellan företag och privat bruk.

En av fem låter jobbet betala parkeringen

Ungefär en av fem bilister tillåter arbetsgivaren att betala för deras privata parkeringar i Sverige, visar statistik från EasyPark.

– Med dubbelkonto kan du enkelt växla mellan ett privat- och jobbkonto, och du kan nu använda EasyPark utanför arbetstid utan att belasta din arbetsgivare.
En annan aspekt som är viktigt för många privatanvändare och arbetsgivare är sk roaming, dvs att EasyParks app smidigt fungerar i 50-tal svenska städer och Parkeringsoperatörer samt i Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Österrike, Spanien och Italien, säger Anders Bäck, Chef för EasyPark i Sverige.

Alla parkeringar på en faktura

Har du registrerat ett dubbelkonto kommer parkeringar du görs på kontorstid faktureras din arbetsgivare, medan parkeringar som görs på fritid dras från ditt kontokort. För arbetsgivaren betyder dubbelkonto en bättre översikt av medarbetarnas parkeringsutlägg som kommer samlade på en faktura.

– Ett företag som registrerat alla sina anställda med EasyPark får en faktura med alla parkeringsutlägg, vilket gör det mycket enklare för varje medarbetare att göra sin reseräkning, säger Anders Bäck.

För att starta ett dubbelkonto ringer man kundtjänst på 0771-11 22 00.
Se mer på www.easypark.se/dubbelkonto

För ytterligare information kontakta: Anders Bäck, VD EasyPark Sverige: 0733 254 036 eller anders.back@easypark.se

Bakgrundsinformation

Om EasyPark app

- Med parkeringsappen från Easy Park startar, stoppar och betalar du parkeringen direkt med din mobil. Så du kan till exempel förlänga parkeringstiden om du sitter i ett möte, eller på en shoppingrunda som varar längre än du trott.

- Appen gör det lättare att undvika böter, och man behöver inte längre gå till parkeringsautomaten för att betala.

- EasyParks app använder platstjänster i din telefon, så att ser vilket område du är i och vad som gäller kring parkering.

-  I appen kan du anteckna i vilket syfte parkeringen är gjord, vilket är användbart när parkeringen ska redovisas som ett utlägg eller faktureras.

- Du lägger till och ändrar vilka betalkort parkeringen ska betalas med, och du får ett kvitto i appen på parkeringstid och kostnad, efter det att parkeringen är avslutad.

- Appen har hela din transaktionshistorik, så du för enkelt översikt av alla dina parkerignskostnader.

Se guiden på youtube om hur man använder EasysParks app: http://www.youtube.com/watch?v=Tcpg-2ZE498

Taggar: