Med Klarna ska EasyPark expandera snabbare internationellt

Mobilparkeringstjänsten EasyPark inleder nu ett internationellt samarbete med betalningstjänsten Klarna för att göra det ännu lättare för nya kunder att ansluta till parkeringstjänsten. Med Klarnas betalningslösning beräknar EasyPark att kunna öka antalet nya kunder väsentligt.

De flesta bilister ser fördelen med att kunna starta och stoppa sin parkering precis som de vill med en mobilapp. På så sätt kan man förlänga eller förkorta sin parkeringstid och man behöver aldrig stressa tillbaka till bilen när man gör ärenden. Men för förstagångsanvändaren är registreringen ett hinder, även om det bara tar någon minut. Nu inleder EasyPark ett europeiskt samarbete med Klarna för att minimera hindret för de som använder appen för första gången. Genom att som ett första steg i samarbetet integrera Klarna som betalningsalternativ i appen behöver man bara fylla i sitt telefonnummer för att vara igång med EasyPark.

Med Klarna blir tröskeln ännu lägre för att komma igång med vår tjänst. Dessutom innebär det också att man kan komma igång utan att behöva registrera ett betalkort vilket gör att vi kan attrahera en ännu större målgrupp. Klarna är, liksom vi, ett snabbväxande företag och genom deras starka namn för betalningar i Europa står vi ännu starkare inför vår internationella expansion , säger Johan Birgersson, koncernchef för EasyPark.

EasyPark är störst inom mobilparkering i Europa och är ett företag som ställer höga krav på att förstagångsanvändare ska kunna komma igång med tjänsten snabbt, vilket passar oss på Klarna perfekt. Vår starka bakgrund inom e-handeln ger oss en perfekt position för att förenkla köp överallt, säger Henrik Nilsmo, Head of Transportation på Klarna.

För mer information:

Anders Bäck, VD EasyPark Sverige: 073-325 40 36
Henrik Nilsmo, Head of Transportation Klarna: 070-001 28 73

Om Klarna: Klarna grundades i Stockholm 2005, utifrån en enkel och klar idé: Att göra det enklare för människor att handla. Klarna Group har över 1200 anställda i 18 länder. Drygt 35 miljoner konsumenter och 50 000 handlare använder våra lösningar och vårt mål är att bli det sätt som världen helst handlar på.