Securitas Sverige och EasyPark Telefonparkering fördjupar samarbetet

Securitas Sverige AB väljer nu att fördjupa samarbetet med EasyPark Telefonparkering för att kunna erbjuda en bredare och förbättrad service gentemot sina uppdragsgivare.

EasyPark, den virtuella P-automaten, är redan en väletablerad mobiltjänst i de flesta av landets större städer och över 200 000 bilister betalar idag sina p-avgifter enkelt via mobilen. Vid sidan av en bekvämare vardag utan mynt och p-automater betalar EasyParks kunder dessutom enbart för verklig nyttjad parkeringstid och dessutom minskas risken för p-böter.

Securitas Sverige AB utför parkeringsövervakning av både tomtmark och kommunal mark över hela landet. Uppdragen som sköts av egna parkeringsvakter omfattar kontroll av att parkeringsreglerna efterlevs. Parkeringsövervakningen sker med förnuft och förståelse för speciella parkeringsbehov.

“Vi känner EasyPark mycket väl efter att i ett flertal år haft uppdrag för bl a Stockholms Stad och Göteborgs Stad. Det känns därför positivt och naturligt att ingå ett direkt samarbete med EasyPark, som tillför en flexibel och smidig betallösning för flera av våra uppdragsgivare inom parkeringsindustrin”, säger Helene Gruvlund, Avdelningschef, Securitas Sverige AB, Division Services.

“Vi är självklart mycket nöjda med att vår relation med Securitas fördjupas ytterligare, detta är positivt då det tillför täckning för vår tjänst och därigenom nytta för våra parkerande kunder, säger Anders Bäck, VD EasyPark AB.

Samarbetet lanseras med parkeringsplatser i Stockholm, inledningsvis Haninge kommun. Rent praktiskt går det till så att bilisterna startar sin parkering genom ett snabbt samtal från sin mobil (alt. använder EasyPark mobil app, lansering våren 2011), anger aktuell taxakod och en preliminär sluttid. En sluttid som kan förkortas eller förlängas efter behov. P-avgifterna debiteras och redovisas sen på kundens anslutna betal-, kredit eller bensinkort alternativt på en faktura.

Om du har frågor, vänligen kontakta:

Helene Gruvlund, Avdelningschef Securitas Sverige AB
+46 10 470 27 88 | helene.gruvlund@securitas.se