Stockholm Parkering och EasyPark växer!

Stockholm Parkering fick i juni uppdraget att ansvara för driften av parkeringsytorna vid Locums 13 närsjukhus i Stockholmsområdet. I samband med detta introducerades även EasyPark mobilparkering på följande p-ytor:

Sabbatsbergs Sjukhus
Sankt Eriks Sjukhus
Bromma Sjukhus
Nacka Sjukhus
Dalens Sjukhus
Handens Sjukhus
Stadshagsgårdens Sjukhus
Serafens Sjukhus

Förutom en parkeringsupplevelse utan behov av kontanter, sparar mobilparkering både pengar och tid för medborgarna. EasyPark erbjuder olika typer av gränssnitt som alla innebär att den traditionella biljettautomaten ”flyttat in i telefonen”. Det snabbast växande är EasyParks Smartphone applikation som ständigt utvecklas med nya funktioner.

”Stockholm Parkering har ett starkt fokus på både kundupplevelse och miljö. I syfte att förenkla och förbättra för kunden driver Stockholm Parkering löpande utvecklingsprojekt. Genom den lösning som EasyPark levererar förbättrar vi möjligheterna för kunden både avseende betalmetoder och tidsflexibilitet. I detta fall är nyttan än mer uppenbar då man som parkeringskund sällan vet hur lång tid ett sjukhusbesök kommer att ta”, säger Lena Karlsson, Driftchef Stockholm Parkering.

”EasyPark har ett mångårigt gott samarbete med Stockholm Parkering och är mycket nöjda över att på detta sätt fortsatt leverera utökad nytta för både parkerande kund och Stockholm Parkering. De aktuella driftställena, sjukhusen, har varit starkt efterfrågade av våra kunder”, säger Anders Bäck, VD EasyPark Sverige.

För städer och dess skattebetalare kommer behovet av kostsamma investeringar i form av fysiska parkeringsautomater reduceras i takt med att mobilbetalning växer. En digital insamling av parkeringsintäkterna reducerar utgifterna för mynthantering. Risken för skadegörelse, stöld, bedrägeri och driftstopp på maskinerna minskar också. Mobilparkering ger inte bara omkostnadsbesparingar, det innebär också en minimerad miljöpåverkan.

För ytterligare information kontakta:

Lena Karlsson, Driftchef Stockholm Parkering
070 772 96 58 | lena.karlsson@stockholmparkering.se