Svensk BevakningsTjänst och EasyPark Telefonparkering inleder samarbete

Svensk BevakningsTjänst inleder samarbete med EasyPark Telefonparkering. Målet är att utöka servicen gentemot sina uppdragsgivare och samtidigt värna om miljön i form av minskad kontanthantering.

EasyPark, den virtuella P-automaten, är redan en väletablerad mobiltjänst i de flesta av landets större städer och över 200 000 bilister betalar idag sin parkering via mobilen. Vid sidan av en bekvämare vardag utan mynt och långsamma p-automater betalar EasyParks kunder dessutom enbart för verklig nyttjad parkeringstid och risken för p-böter minskar.

För samarbetande kommuner och indirekt dess skattebetalare innebär EasyPark Telefonparkering att p-automatrelaterade kostnader minskar, något som även har positiva effekter på miljön.

Svensk BevakningsTjänst erbjuder företag och myndigheter bevaknings- och larmcentralstjänster samt relaterad övervakning och hantering av parkeringsplatser.

“Samarbetet med EasyPark bidrar till att vi nu ytterligare utökar servicegraden gentemot våra uppdragsgivare avseende våra uppdrag inom parkering. Vi ser mycket positivt på den flexibilitet tjänsten ger våra kunders kunder. Mobiltelefonen som modernt betalalternativ värnar också miljön, detta ser vi ett mycket gott värde i”, Säger Sten Nilsson, Regionschef, Sv. BevakningsTjänst.

“Vi är självklart mycket glada för att Svensk BevakningsTjänst blir samarbetspartner för sina parkeringsuppdrag och att vår täckning därigenom ytterligare breddas. Positivt är också att vi i samband med lanseringen exponerar vårt nya fina skyltprogram, något som är oerhört viktigt för att snabbt göra tjänsten känd bland invånarna”, säger Anders Bäck, VD EasyPark AB.

Samarbetet lanseras med parkeringsplatser i bl.a. Västerås. Rent praktiskt går det till så att bilisterna startar sin parkering genom ett snabbt samtal från sin mobil (alt. använder EasyPark mobil app, lansering våren 2011), man anger aktuell taxakod och en preliminär sluttid. En sluttid som kan förkortas eller förlängas efter behov. P-avgifterna debiteras och redovisas sen på kundens anslutna betal-, kredit- eller bensinkort alternativt på en faktura.

Om du har frågor, vänligen kontakta:

Sten Nilsson, Regionschef Svensk BevakningsTjänst
0733 48 16 09| sten.nilsson@bevakningstjanst.com