Sveriges största parkeringsapp till Landskrona

Sveriges största parkeringsapp finns nu i Landskrona. Enligt kommunen är det viktigt att underlätta för medborgarna att betala sin parkering med mobilen och tar nu in ytterligare en leverantör av mobila parkeringstjänster.

Nu går det att använda EasyPark för att betala parkering på gatumark i Landskrona kommun. Detta innebär att de som använder EasyPark i Helsingborg, Malmö, Köpenhamn eller i någon annan stad i Norden, nu även kan använda den i Landskrona. På samma sätt kommer Landskronabor som börjar använda appen, även kunna använda den i andra städer.

– Vi vill få fler medborgare att betala sin parkering med mobilen - det är både enklare och bättre än andra betalmedel. Därför är vi glada att nu kunna erbjuda möjligheten att använda EasyParks mobilapp, en tjänst som säkert många använder i andra städer, säger Berne Johansson, trafiktekniker på Landskrona kommun.

En app för flera städer
En Landskronabo som redan använder EasyPark är Peter Koppe. Han bor i Landskrona och jobbar som fotograf i Helsingborg och Malmö. Han jublar åt beskedet att appen äntligen fungerar i hemstaden.

– Jag använder flera parkeringsappar men EasyPark har överlägset bäst funktionalitet. Det är dessutom den enda appen som fungerar i flera städer, vilket gör det väldigt smidigt för oss användare, säger Peter Koppe.

Mobilen som betalmedel ökar snabbt nu. EasyPark har ökat antalet transaktioner under Q3 2016 med över 82 procent i Helsingborg och i Malmö ökade användningen med 70 procent jämfört med samma period förra året.

– Landskrona har länge funnits på vår önskelista över städer som vi vill erbjuda vår app i, med tanke på vår breda täckning i Öresundsregionen. Landskrona kommun vill nu satsa på att få fler att använda mobilen när de parkerar och vi är glada över att få jobba tillsammans med Landskrona för att öka användandet i regionen, säger Anders Bäck, VD för EasyPark i Sverige.

Så här fungerar EasyParks app i Landskrona
För att börja använda EasyPark laddas appen ner och kunden fyller i sin adress och väljer betalmetod. Inom Landskrona kommun behöver ingen särskild dekal användas i vindrutan, som talar om att man parkerar med EasyPark.

I appen fyller kunden sedan i områdeskod alternativt låter appen sköta positioneringen och startar parkeringen. Därefter kan parkeringstiden kortas eller förlängas om ärendet tar kortare eller längre tid än planerat. Detta gör att man slipper stressa tillbaka till bilen eller riskera böter om man inte hinner tillbaka i tid.

För mer information:
Anders Bäck, VD EasyPark Sverige: 0733-254 036, anders.back@easypark.se