• EASYT/

Report this content

Pressmeddelande angående den tidigare tvisten mellan Easy T AB och Spray AB/Mr Jet. MrJet AB, som tidigare var en del av Spray AB, och då var licenstagare till Easy T AB för användning av Easy T's T Book system, har sedan en tid haft en tvist avseende nyttjandet av licensen. Parterna har nu i en förlikning enats om en lösning och Easy T kommer att återkalla sin talan. MrJet ber samtidigt om ursäkt för de fel som begåtts i samband med licenstagandet. Parterna är eniga om att de gemensamma ansträngningarna för att påvisa fördelarna för kunderna både i pris och service, med en Internet- reseservice gagnar båda parter. Både MrJet som idag är en del av E Bookers och Easy T ser med stor tillförsikt på framtiden då antalet kunder och affärer fortsätter att öka för resor på nätet. För mer information kontakta: Michael de Jong, VD, 08-556 03 970 70 eller mobil 070-529 89 99, michael@easyt.com Johan Gembel, Marknadschef, 08-556 03 970 eller, johan.gembel@easyt.com Om Easy T Easy T AB (publ.) utvecklar system och funktioner för onlineförsäljning och distribution av resor. Företaget har utvecklat en egen programvara, TBook, för resebokning på nätet och driver också en av Sveriges ledande Internetresebyråer. En stor del av alla reguljärflygresor som säljs via Internet i Sverige, bokas visa Easy T:s system. Intäkterna kommer dels från resebyrån, dels från licenstagarna av TBook som betalar en fast licenskostnad plus en viss andel av intäkterna för biljettförsäljningen. Omsättningen 2000 uppgick till drygt 70 miljoner kr. Easy T-aktien handlas inofficiellt sedan april 2000 på H&Q Tech Market. Mer information finns på www.easyt.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/29/20010529BIT00970/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/29/20010529BIT00970/bit0002.pdf