Report this content

Easytrade distribuerar integrationsprogram till 16.000 användare av affärssystemet XOR Compact Easytrade.net AB har tillsammans med XOR AB utvecklat en fullständig integration mellan e-handelsplattformen Easytrade och affärssystemet XOR Compact. Integrationsprogrammet ger XOR-användare möjlighet att administrera webbshoppen från affärssystemet, t ex hämta en order från butiken eller ladda upp artiklar eller nya prislistor. Integrationsprogrammet kommer under sommaren att distribueras till ca 16 000 XOR Compact-användare i Sverige. För närvarande utvecklar Easytrade.net AB nästa integration mellan handelslösningen Easytrade och Schenker-BTL:s logistiksystem. Easytrade.net AB och Schenker-BTL har sedan tidigare ett samarbete som ger Easytradekunder rabatterade transporter även vid relativt små volymer. Easytrade.net AB kommer att kunna erbjuda kunderna möjligheten att boka och följa transporter i realtid via integrationen med Schenker-BTL redan i början av hösten. - Kopplingen mellan handelslösningen och de traditionella affärsprocesserna som t ex logistik- och affärssystem ser jag som en förutsättning för effektiv elektronisk handel, Easytrade.net AB:s VD, Anna-Lena Falk. - Det här är bara första steget i vår långsiktiga strategi att integrera Easytrade mot funktioner som tillför mervärde för våra kunder, fortsätter hon. Easytrade.net AB har utvecklat en revolutionerande komplett helhetslösning för elektronisk handel. Easytrade-plattformen lanserades i april och försäljningen den kommande 12-månadersperioden beräknas uppgå till ca 2000 installationer. Easytrade är ett svårslaget koncept sett till flexibilitet, pris och prestanda. Målsättningen för Easytrade.net AB är att ständigt kunna erbjuda marknadens bästa e-handelslösning för mindre företag. För mer information kontakta: Anna-Lena Falk, VD, Easytrade.net AB Tel: 08-783 82 04 Afalk@easytrade.net, www.easytrade.net Easytrade.net AB är ett företag som utvecklar och säljer helhetslösningar för elektronisk handel och affärskommunikation på Internet. Huvudkontoret ligger i Stockholm men företaget är även etablerat i Örebro där huvuddelen av den tekniska utvecklingen sker. Easytrade.net AB har idag ca 30 anställda och räknar med att under den närmaste tiden expandera verksamheten kraftigt med etablering på ett antal strategiska platser i Skandinavien och Europa. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/27/20000627BIT00860/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/27/20000627BIT00860/bit0002.pdf