Easytrade levererar integrerad e-handels-lösning till Kontorsvaror.nu

Easytrade levererar integrerad e-handelslösning till Kontorsvaror.nu DPJ Kontorsvaror lanserar e-handelsplatsen Kontorsvaror.nu. I valet av ASP (Application Service Provider) var kraven högt ställda. E-handelsplatsen skulle utöver handelsfunktionen på ett smidigt sätt kunna integreras med ett avancerat affärs- och kassasystem. Easytrade kunde tillsammans med XOR konstruera den mest konkurrenskraftiga lösningen för DPJ Kontorsvaror. Resultatet blev en för kunden skräddarsydd integration mellan den flexibla Easytrade-lösningen och XOR Compact tillsammans med ZOLV Kassasystem. På kontorsvaror.nu, finns drygt 6000 artiklar med bilder inlagda. Syftet med butiken är enligt Peter Johansson, VD på DPJ Kontorsvaror "att öka tillgängligheten för företagets kunder. Nu slipper de ta sig till butiken, de kan sköta alla beställningar via nätet." Jag är mycket nöjd med resultatet och det är mycket trafik på sidan säger Peter Johansson. Både Easytrade.net AB och XOR har visat stort kunnande och ambition att hitta en väl fungerande skräddarsydd lösning. Installationen illustrerar Easytrades helhetstänkande. Tillsammans med XORs system blir lösningen komplett till ett mycket konkurrenskraftigt pris. Kontorsvaror.nu kan satsa mer resurser på marknadsföring istället. Att Easytrade valdes framför Postnets lösning är ytterligare ett bevis på att vi har det effektivaste alternativet på marknaden i segmentet. För mer information kontakta: Anna Lena Falk, VD , Easytrade.net AB Tel: 08-783 82 04 eller 0706-786626 afalk@easytrade.net Easytrade.net utvecklar och säljer helhetslösningar för elektronisk handel och affärskommunikation på Internet. Easytrade.net har drygt 30 anställda med kontor i Stockholm, Örebro och Göteborg. Easytrade.net AB, Box 5501, 114 85 STOCKHOLM, Besöksadress: Industrihuset, Storgatan 19, Tel: 08-783 82 01, Fax: 08-783 82 06 Easytrade.net AB, Klostergatan 5 A, 703 61 ÖREBRO, Besöksadress: Klostergatan 5 A Tel: 019-10 99 10, Fax: 019-10 99 99 e-mail: info@easytrade.net www.easytrade.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/12/20001012BIT01120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/12/20001012BIT01120/bit0002.pdf