Easytrade och eCredit erbjuder säker handel på Internet

Easytrade och eCredit erbjuder säker handel på Internet Easytrade.net AB kan som första e-handelsleverantör i Sverige erbjuda sina kunder säkra betalningar tillsammans med nättjänsten eCredit - en helautomatiserad betalnings- och finansieringslösning för Internet. Avsaknad av säkra och effektiva betalningslösningar har länge varit en flaskhals för e-handeln. Många drar sig för att uppge kreditkortsnummer på nätet och andra betalningsmetoder medför risker för säljaren. eCredit erbjuder en användarvänlig helautomatisk betalningslösning, on-line, baserad på fakturering till segmenten B2B och B2C. Resultatet blir enkel, säker och effektiv handel, hög kundlojalitet och ökad lönsamhet. Easytrade.net har integrerat eCredit betallösning i sin produktplattform och kan nu erbjuda befintliga och nya kunder en unik tjänst till en försumbar kostnad. - eCredits nättjänst ger oss möjlighet att profilera oss ytterligare i konkurrensen, säger Anna-Lena Falk, VD på Easytrade.net AB. Konceptet sammanfaller helt med vår uppfattning om att e-handel skall vara enkelt och tryggt. Säkra betalningar är en stötesten för alla som använder e- handel, både säljare och köpare. Nu tar eCredit över hela risken, säljaren får betalt när varan skickas och kunden betalar på faktura med sedvanliga villkor. - Easytrade.net:s e-handelsplattform innebär en helt ny möjlighet att erbjuda kunderna en snabb, enkel och säker integration mot eCredit. Samarbetet ger oss samtidigt möjlighet att föra fram eCredit som en av flera länkar i kedjan för att kunden skall få en optimal helhetslösning hos Easytrade.net, säger Petter Dalsklev, VD på eCredit AB. För mer information kontakta: Anna Lena Falk, VD , Easytrade.net AB, Tel: 08-783 82 04 eller 0706-786626 afalk@easytrade.net Thomas Gustafsson, Regionchef, eCredit AB, Tel: 0580-710 15 eller 0703- 632838 thomas.gustafsson@ecredit.se Easytrade.net utvecklar och säljer helhetslösningar för elektronisk handel och affärskommunikation på Internet. Easytrade.net har drygt 30 anställda med kontor i Stockholm, Örebro och Göteborg. eCredit är ett internationellt finansbolag som erbjuder automatiserade betalningslösningar för internet i både B2B och B2C segmentet. eCredit har 35 anställda och finns representerade i Norge, Sverige, Danmark, Finland och Storbritannien. Easytrade.net AB, Box 5501, 114 85 STOCKHOLM, Tel: 08-783 82 01, Fax: 08- 783 82 06 Easytrade.net AB, Linnégatan 5, 413 04 GÖTEBORG, Tel: 031-704 59 95, Fax: 031-704 89 95 Easytrade.net AB, Klostergatan 5 A, 703 61 ÖREBRO, Tel: 019-10 99 10, Fax: 019-10 99 99 e-mail: info@easytrade.net www.easytrade.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/21/20001121BIT00850/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/21/20001121BIT00850/bit0002.pdf