Jan Netterberg bygger upp europeisk säljorganisation i Easytrade.net AB

Jan Netterberg bygger upp europeisk säljorganisation i Easytrade.net AB Jan Netterberg blir huvudansvarig för uppbyggnaden av den europeiska säljorganisationen och distributionsnätet inom Easytrade.net AB. Netterberg har mycket gedigen bransch- och säljerfarenhet efter att ha tillbringat totalt åtta år på Intel Sweden AB bl a som VD med ansvar för försäljningen i Norden och som European Marketing Manager för Intel Europe Ltd, stationerad i England. Jan valdes till ny ordinarie ledamot i Easytrade.net AB:s styrelse vid en extra bolagsstämma under våren 2000. - Jag tycker att Easytrade.net AB har lyckats ta fram en fantastisk produkt med en otrolig potential. Jag hoppas kunna bidra med mina erfarenheter från Intel när det gäller säljstrategier också i ett internationellt perspektiv, säger Jan Netterberg. Vid den extra bolagsstämman valdes förutom Jan Netterberg även Robert Mesterton till ny ordinarie styrelseledamot. Mesterton är verksam inom Förvaltnings AB Instrument och är styrelseordförande i Dial group AB, Core Ventures AB, Databokförlaget AB, Gamp Medical AB och Nonstop Promotion Ltd. Robert Mesterson är också styrelseledamot i ett antal bolagsstyrelser och har tidigare varit ansvarig för Europaverksamheten inom Oriflame. Robert Mesterton har mångårig erfarenhet av internationell marknadsföring och Företagsledarskap. Sedan tidigare sitter Poa Strömberg och Peter Möller i Easytrade.net AB:s styrelse, valda vid ordinarie bolagsstämma i oktober, 1999. För mer information kontakta: Anna-Lena Falk, VD, Easytrade.net AB Tel: 08-783 82 04 Afalk@easytrade.net, www.easytrade.net Easytrade.net AB är ett företag som utvecklar och säljer helhetslösningar för elektronisk handel och affärskommunikation på Internet. Huvudkontoret ligger i Stockholm men företaget är även etablerat i Örebro där huvuddelen av den tekniska utvecklingen sker. Easytrade.net AB har idag ungefär 30 anställda och räknar med att under den närmaste tiden expandera verksamheten med etablering på ett antal strategiska ställen i Skandinavien och Europa. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/27/20000627BIT00870/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/27/20000627BIT00870/bit0002.pdf