Nu kan restaurangerna handla vin på nätet

Nu kan restaurangerna handla vin på nätet Easytrade.net AB har levererat en e-handelslösning till VinUnic, en av Sveriges ledande vin- och glasimportörer. Bland VinUnics främsta kunder finns bl a namnkunniga restauranger som Operakällaren, Riche, Sturehof och Bon Lloc. I samband med en presentation av vårens vinnyheter den 8 februari lanserade VinUnic e-handelslösningen. - I vår butik på nätet kan restaurangerna beställa vin med hjälp av en egen personlig vinlista, glas från berömda Riedel och söka sig fram till nya spännande viner antingen via land, druva eller producent framhåller Claes Lindkvist från VinUnic. En stor fördel är att butiken har öppet dygnet runt, våra kunder arbetar ju på udda tider. - Tack vare ett starkt back-office i handelslösningen kan förutom VinUnic även varje enskild restaurang ha full kontroll över sina egna beställningsvolymer och priser, säger Anna-Lena Falk, VD på Easytrade.net AB. Det leder till att båda parter kan spara mycket tid och pengar på ett annars manuellt orderförfarande, avslutar hon. Det var i en upphandling under sommaren 2000 som Easytrade.net valdes som e-handelsleverantör till svenskägda revisions- och konsultföretaget Lindebergs Grant Thortons nya affärskoncept Kontoret Online. VinUnic är en av Lindebergs klienter i projektet. - Ett lite mindre företag, som VinUnic får nu samma möjligheter som storbolagen att utnyttja Internet för sin affärsutveckling, säger Sten Carlqvist på Lindebergs Grant Thornton. För mer information kontakta: Anna Lena Falk, VD , Easytrade.net AB, Tel: 08-783 82 04 eller 0706-786626 afalk@easytrade.net Claes Lindkvist, VinUnic AB, Tel: 070-585 18 67 claes@vinunic.se Sten Carlqvist, Lindebergs Grant Thornton, Tel: 08-563 072 19 eller 0709- 21 72 19 sten.carlqvist@gtmc.se Easytrade.net utvecklar och hyr ut helhetslösningar för elektronisk handel och affärskommunikation på Internet. Easytrade.net har drygt 30 anställda med kontor i Stockholm, Örebro och Göteborg. Easytrade.net AB, Rökubbsgatan 6, 115 59 STOCKHOLM, Besöksadress: Rökubbsgatan 6 Tel: 08-783 82 01, Fax: 08-783 82 06 Easytrade.net AB, Linnégatan 5, 413 04 GÖTEBORG, Besöksadress: Linnégatan 5, Tel: 031-704 59 95, Fax: 031-704 89 95 Easytrade.net AB, Klostergatan 5 A, 703 61 ÖREBRO, Besöksadress: Klostergatan 5 A Tel: 019-10 99 10, Fax: 019-10 99 99 e-mail: info@easytrade.net www.easytrade.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/15/20010215BIT01140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/15/20010215BIT01140/bit0001.pdf